Posts

boomschors wandeling

Afbeelding
 We zijn met  de kinderen naar het bos geweest.Dat deden we in de winter.In de winter hebben de meeste bomen geen bladeren. Je kunt de bomen dan niet aan de bladeren herkennen. Toch kun je zien wat voor boom het is, je ziet het aan de schors. De schors van de boom is de dode buitenste kurklaag van de bast, die de boom beschermt tegen beschadiging, uitdroging en infecties van buitenaf. Elke boomsoort heeft een kenmerkende schors. Zo hebben berken een witte schors. Een grauwe abeel heeft ‘ogen’. Een beuk heeft een gladde schors en een eik een ruwe. Een plataan is vlekkerig zoals camouflage kleding, dat komt omdat er stukken dode schors afvallen waar dan een andere kleur onder zit.   Deze informatie hebben we van de bomenbieb gehaald. We zijn met de kinderen dus naar het bos gegaan met een boomschorsblad. Ze gingen bomen onderzoeken. Toen ze een aantal boomschorsen hadden gevonden deden we nog een spelletje. Ze gingen geblindoekt  boomschors onderzoeken...

erkenning

Afbeelding
 Ken je dat gevoel? Je werkgt hard maar toch heb je het gevoel dat je niet verder komt in je carriere. Je bent niet de enige. Veel mensen lopen vast in het patroon: hard werken,presteren en toch niet de erkenning krijgen. Dag in dag uit zonder dat je  de groei kunt doormaken waar je zo op hoopt. Veel mensen lopen vast omdat ze worden opgesloten in de kaders van hun functieomschrijving. Ze kunnen hun unieke talenten niet laten zien en missen zo de kans te laten zien wat ze echt waard zijn. Maar met het talentenpaspoort van Monsieurs worden je competenties in kaart gebracht. Het laat zien waar je kracht ligt zodat je die in je werk kunt gebruiken. Dit is ook voor managers en HR-mensen  zodat die kunnen zien waar hun personeel goed in is. Dan kun je meer impact maken. Je kunt zo aan de groei en de ontwikkeling van je mensen werken en dat zorgt voor een betere teamgeest. Op deze manier kun je hard werken in je kracht en dan zie je  de resultaten.

de stapmolen

Afbeelding
 Als je zelf niet kunt rijden of het is slecht weer kun je  je paard ook in een stapmolen zetten. Dat is een ronde bak met draaihekken. Het paard gaat dan lopen zodat hij beweging krijgt. Je moet dat 10 minuten aan elke kant doen. Er zijn veel stapmolens elektrisch. Dan zet je het paard erin en de  draaihekken gaan dan draaien. het paard gaat dan vanzelf lopen. Je kunt hem harder en zachter zetten. Bij een pony zet je hen zachter omdat hij andere gangen heeft. De stapmolen draait na 10 minuten vanzelf om. Je kunt het allemaal zelf instellen. Je kunt in de stapmolen je paard laten draven maar dat is niet wenselijk. Stappen is beter. er zit een rode knop op het apparaat. Als er calamiteiten zijn in de stapmolen druk je op de knop en dan staat alles stil. Nadeel is wel dat je alles opnieuw moet instellen.

Haagse Beemdenloop

Afbeelding
 Afgelopen zondag liep ik de Haagse Beemdenloop. Het was erg warm dus ik ging voor uitlopen. Ik had gezorgd dat ik genoeg had gedronken. De starts waren in 6 shift.  Ik startte in de laatste. Het was goed georganiseerd. Na kilometer 1 en 3 was er een drinkpost en na kilometer 4 was er  alleen nog een rondje rondom het sportveld en daarna was het klaar. Ik heb me niet echt moe gemaakt omdat het zo warm was en omdat ik horrorverhalen had gehoord  bij wedstrijden elders.. Maar ik had lekker gelopen en  ging tevreden naar huis. Bij zulke loopjes gaat het voor mij vooral om het plezier en gezelligheid. Ik denk dat ik volgend jaar weer meedoe. 

fout feest in de bussel

Afbeelding
 Ik was  met Carla een keer naar de Bussel geweest samen met een aantal mensen van mijn werk + Margaret. We hadden een foute party. Er was een DJ die de hits aan elkaar draaide. Er waren veel verschrikkelijke foute nummers zoals  Yes Sir I Can Boogie en Rio van Maywood.  Maar later op de avond werden er aanvankelijk goede nuumers gedraaid maar dan met een beat eronder. Wij waren daar niet van gecharmeerd dus zochten we een andere ruimte op.  Dat was prachtig want er was een Silent Disco. Carla, Margaret en ik waren daar de rest van de  avond niet meer weg te slaan. Je had vier knoppen. Als je een nummer niet mooi vond schakelde je over naar een ander nummer.Het was  toen pas echt gezellig en de silent disco was een top ervaring. Ik zou het  echt nog een keer willen doen

garnalen in een knapperig korstje

Afbeelding
 We eten soms ook uit de oekjes van Weight Watchers Deze keer aten we garnalen . Dit hadden we nodig: 4 eetlepels dieetmagarine 1 rode paprika, die sneed ik meteen in stukjes 1 teentje knoflook of knoflookpoeder gemengd met wat zout een bakje garnalen 2 boterhammen. Die verkruimelde ik een theelepeltje peterselie Ik smolt de magarine in een pan met peper en de knoflook. Daarna deed ik de garnalen erbij en bakte die 2 tot 4 minuten. Ik haalde ze uit de pan en  hoeld ze warm onder een zilverpapiertje.Toen strooide ik de broodkruimels in de margarine en bakte ze goudbruin.In een andere pan bakte ik de paprika. Ik legde de garnalen op een bord en strooide de broodkruimels eroverheen.  Ik at er broccoli, rijst en  een slabak bij. Als toetje at ik yoghurt

bibliotheek

Afbeelding
 Ik ga graag naar de bibliotheek. Ik houd van lezen en ik lees het liefst papieren boeken. Als ik in de bieb kom  ga ik eerst mijn boeken omruilen en daarna ga ik nieuwe boeken zoeken. Ik kijk dan uitgebreid op de computer wat ik wil hebben. Dan ga ik aan de slag. Ik haal de boeken op. Als ik ze heb afgestempeld ga ik lezen met een kop koffie erbij. Sommige mensen worden rustig van yoga of tv kijken. Als ik rust nodig heb ga ik naar de bieb en ga daar rustig zitten en lees een boek of een tijdschrift. Na een half uur ben ik helemaal opgeknapt en kan ik er weer tegenaan. In de bieb i  Oosterhout  kun je ook boeken kopen. Ik kijk altijd of er iets tussen zit. Er zijn ook spelletjes in de bieb. Laatst kwam ik iemand tegen in de bieb die ook kon schaken. Ik heb een potje met hem geschaakt. Hij was helaas zo goed dat ik zwaar verloor.