de stapmolen
Als je zelf niet kunt rijden of het is slecht weer kun je je paard ook in een stapmolen zetten. Dat is een ronde bak met draaihekken. Het paard gaat dan lopen zodat hij beweging krijgt. Je moet dat 10 minuten aan elke kant doen. Er zijn veel stapmolens elektrisch. Dan zet je het paard erin en de draaihekken gaan dan draaien. het paard gaat dan vanzelf lopen. Je kunt hem harder en zachter zetten. Bij een pony zet je hen zachter omdat hij andere gangen heeft. De stapmolen draait na 10 minuten vanzelf om. Je kunt het allemaal zelf instellen. Je kunt in de stapmolen je paard laten draven maar dat is niet wenselijk. Stappen is beter. er zit een rode knop op het apparaat. Als er calamiteiten zijn in de stapmolen druk je op de knop en dan staat alles stil. Nadeel is wel dat je alles opnieuw moet instellen.

Reacties
Een reactie posten