Zalm Teriyakibowl

 Ik ging Zalm Teriyaki bowl maken. 

Dit had ik nodig:

een zakje woksaus teriyaki-honing

200 gram champignons

200 gram tuinbonen uit de diepvries

190 gram noodles

200 gram zalmfilet

1 stengel lente ui

75 gram wortels

knoflookpoeder

koriander


Eerst sneed ik de lente-ui en de champignons

Ik bestreek de zalm met de teriyakisaus en liet  hem 10 minuten marineren

Ondertussen deed ik wat olie in de koekenpan en bakte er de champignons in met de knoflookpoeder. Daarna gooide ik alle saus in de pan en haalde de champignons uit de pan. Ik bakte met dezelfde saus de zalm.

Toen zette ik een pan heet water op en kookte daarin de tuinbonen 5 minuten. Ik spoelde ze af met koud water.

Ik maakte de noodles klaar zoals op het pak stond.

Ik trok ze zalm uit elkaar met 2 vorken en maakte het bord op als een taart. Een punt zalm, een punt tuinbonen, een punt champignons en een punt wortel. Ik garneerde het met de korriander en de lente ui.

Het zag er  heel mooi uit en het was echt heerlijk.





Reacties

Populaire posts van deze blog

rekenen met het bareka-muurtje

weekendje Apeldoorn

de leystede