stagiaire
ik ken iemand die een stagiaire heeft. Ze vindt het moeilijk om de stagiaire te beoordelen en feedback te geven. Het is haar eerste werkjaar en ze hoopt er wat van te leren. De stagiaire heeft nogal wat verbeterpunten in de aanpak va
n haar werk. Een week geleden leverde ze een examenverslag dat wat te wensen over liet. Er zaten spelfouten in,, de observatie was niet goed en het verslag was te kort.De stagiair was te laat begonnen en het verslag moest deze week worden ingeleverd. De persoon moest het verslag nog beoordelen maar ze heeft zelf ook nog een studie met deadlines. Wat moet ze doen zonder de stagiair te kwetsen?Een tip is om tegen de stagiair te zeggen: je bent goed op weg maar ik mis nog een paar puntjes op de i. Het verslag is te kort en sommige dingen kloppen niet. Als je dat verbetert kan ik het aftekenen.
Ik zou ook aangeven dat ze het de volgende keer eerder moet inleveren. De goede dingen zou ik ook zeker benoemen. dan schaad je het zelfvertrouwen niet. Als ik aan de spelling zou twijfelen zou ik een leerkracht in de arm nemen.
Reacties
Een reactie posten