hoofdknotje maken
Ik ga uitleggen hoe je een hoofdknotje maakt.
Allereerst leg je de spullen klaar. Je begint met het borstelen van het hoofd van het paard. je haalt de losse haren weg. dan pak je het babydoekje.Daar haal je de viezigheid weg. Tot slot pak je het bontje.Daar gaat het hoofd van glimmen.
Met de kam kam je de voorpluk goed door. Dan maak je de voorpluk nat met een spons.
Dan verdeel je de voorpluk in 3 gelijke stukken. Je begint als een normale vlecht. Dan moet je iedere keer een plukje bijpakken zoals je een staart invlecht, het laatste stukje is weer als een gewone vlecht. Je maakt het vast met een elastiekje.
Nu kun je het vlechtje op twee manieren opsteken.
1 met het elastiekje vouw je hem twee keer dubbel en zet hem dan vast.
2 met naald en draad. je knipt er 25 centimeter af.je doet hem door de naald en maakt hem vast als een lus. Dan doe je de draad eerst door het elastiekje en dan door de vlecht vlak bij zijn manenkam. Dan vouw je de voorpluk twee keer dubben en naai je het vast.
je hebt ringetjes die je om het knotje kan doen, dat maakt het helemaal af.

Reacties
Een reactie posten