paardrijden op een westernmanege

 Ik ging een keer tijdens een vakantie naar een westernmanege.  Dat gaat echt heel anders dan op een andere manege. Allereerst het  zadel, dat zier er heel anders uit. Er zit bijvoorbeeld een grote knop voorop het zadel. Dat is niet om je vast te houden maar je bindt er je lasso aan vast als je een koe hebt gevangen.



Na de rondleiding op de manege  zijn we naar een  les gaan kijken. Ik zag pirouettes en slidestops.

Hierna gingen we naar de paarden, we gingen gewoon zadelen en poetsen zoals anders.

Toen kreeg ik les. We gingen  die pirouettes doen maar ook galopperen en ineens stoppen. Dat was in het begin heel gek maar wel heel erg leuk. 



Ik vond het zadel erg lekker zitten.


Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag