paardenpret

 Mijn oppaskinderen wonen in een verbouwde boerderij. Naast hen is een manege. Daar staan ook paarden en pony´s die van hen zijn. vooral de oudsten rijden er vaak op.

Nu doen de kinderen ook wel een stoute dingen met de paarden.

Allereerst hadden ze een flesje glansspray gepakt om Baby Shakira te poetsen en te laten glanzen. Diego zou er een ritje op gaan maken.

Maar wat hadden ze nou gedaan? Ze hadden een flesje roze glitter in de fles gedaan. Baby Shakira die normaal gesproken wit is, had nu roze glitters. Gelukkig was het wel glansspray dus daar gaat een paard niet  dood van maar het  niet  stoer voor een jongen van 21 om daar op te gaan rijden met een buitenrit.


Verder was er nog iets gebeurd. De tweeling Diego en Sergio hadden een grote mond en riepen dat je met paardrijden allen maar hoefde te zitten en het paard liep dan vanzelf. Nou was Felipe daar echt klaar mee en ze besloot de  jongens op een paard te zetten.. Ze hadden Amigo en Trixy gezadeld, gelukkig wel brave pony´s maar als daar 2 kinderen op gaan zitten die nog nooit hebben gereden is dat wel een ander verhaal. Amigo ging braaf achterwaards want de benen van Sergio lagen te ver naar achter.  En Tixi begon te lopen me  Diego erop. De jongens begonnen beiden te huilen en wilden eraf, Felipe pakte Amigo vast en zette Trixi er achter. Jullie me je grote mond, nu kun je het krijgen ook zei Felipe, ¨ en ik laat jullie echt niet vallen hoor, houd op met huilen. Gelukkig kwam ik die kant al op en pakte Trixy. Al pratend met de jongens stapten we onze rondjes door de bak. En ze begonnen het toch wel leuk te vinden. Ze hebben allebei zelfs een rondje gedraafd. En ze  wilden wel leren paardrijden.

Na afloop heeft de tweeling  met mij  Eenhoorn Joost leert paardrijden gekeken.


Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag