3D knutsel

 


Piiiim, ik wil tv kijken.......Piiim ik heb niks om te spelen.....Wanneer krijgen we  een snoepje??De kinderen verveelden zich en vooral de kleintjes. Ik was het zat dus ik ging wat voor hen verzinnen.
De  grote meiden hadden wel wat anders te  doen nadat Spanje had gewonnen. Ze zijn op slag verliefd geworden op Lamine Yamal, het jonge voetballertje met  de beugel. Ik weet zijn hele levensverhaal en meer. Die twee meiden gingen hem namaken met  daimond painting.

Ik ging met de kleintjes een knutsel maken

live-green-magazine-engeltjes

Dit heb ik verzameld:

  • Mooie bladeren, geperst tussen krantenpapier(dit had ik vorig jaar al gedaan)
  • piepschuimbolletjes Ø 2cm die had ik  bij pipoos gekocht
  • mos (het is toch nat weer) en engelenhaar (ze mochten kiezen)
  • viltstiften
  • lijm
  • naald en draad
  1. Eerst tekenden ze een gezichtje op het piepschuimbolletje en plakten er haartjes van mos of engelenhaar op.
  2. Toen moesten ze met een naald een draad door het hoofdje, trekken zodat ze het engeltje konden ophangen.
  3. De meisjes wilden een engeltje maken dus ze, verfden het blad  wit of zilverkleurig.
  4. Ze maakten het steeltje van het platgeperste blad een beetje korter en plakten deze onder in het gaatje van het piepschuimbolletje.
Ze waren erg trots op hun werkstuk

zulke activiteiten zijn heel simpel, maar heel fijn. Ze  zijn even intensief bezig en daarna hebben ze weer genoeg inspiratie om wat te gaan doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag