wat is feedback

 Feedback is de boodschap over het handelen en het  gedrag van de ander. Als je met een ander samenwerkt heb je altijd  te maken met feedback. Anderen vinden  iets va jouw doen en laten en dat vind jij ook van de ander. Feedback ka posotief of negatief zijn. Al  je iemand iets goeds ziet doen kun je je duim opsteken of een compliment geven. Als iemand zich misdraagt , kun je dat zeggen of iemand corrigeren. Soms zien mensen dat aan je gezicht  want feedback doe je met  woorden of gebaren maar ook met je mimiek.


Het  verhaal van Margriet.

Margriet is onderwijsassistente. Ze staai in groep 1-2 en helpt mee met de gymlessen. Op een dag  zegt  Margriet tegen de kinderen: He jongens, super gewerkt , daar ben ik blij om´ Even later hoort ze herrie uit de meisjeskleedkamer. Ze gaat kijken en ziet een meisje uitglijden in een plas. Overla ligt water en handdoeken slingeren rond. ´Mieden , ga even zitten ´ zeg Margriet. Ik heb zojuist een compliment gegeven maar wat ik nu zie vind ik teleurstellend, ik heb hier geen goed gevoel over, over vijf minuten gaan we naar de klas, zorg dan dat jullie klaar zijn´ Als Margriet weggaat kleden de meisjes zich snel in stilte aan. Ze weten goed dat ze te ver zijn gegaan.

Margriet geeft positieve en negatieve feedback. Ze veroordeelt het  gedrag, niet de kinderen zelf.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag