weetjes

 Hoe heb ik leren paardrijden?

Ik ben begonnen on Rosmalen bj het  Bonte Perdje. Dat was een aangepaste manege. Na een paar jaar zeiden ze dat ik het in een reguliere les mocht proberen. Een vriendinnetje reed op een manege in Dongen en daar ben ik toen naar toe gegaan. Mijn eerste paard was Goldie, een wispelturig arabiertje. De ene keer was hij heel braaf, dan niet  vooruit te branden  en de derde keer zag ik alle hoeken van de bak. Ik reed een jaar of 4 op hem en heb echt leren rijden  want ik wist nooit wat ik kon verwachten.


Heb ik weleens een paard beleerd?

Ik heb nog nooit echt een paard beleerd maar ik heb wel een tijdje op een jonge Merens gereden, Izzy genaamd. Velen waren bang van hem omdat hij zodra je op zijn rug ging zitten dor de bak begon te rennen. Maar als hij de meeste energie kwijt was , was hij best wel braaf en kon ik best lekker op hem rijden. Alleen de galop vond hij een beetje moeilijk.



Kan ik bitloos rijden

Ik kan het wel want ik heb bij een para-dressuurwedstrijd zonder bit op Nelson gereden zonder dat ik er erg in had. Totdat iemand kwam zeggen dat Nelson geen bit in had. Nelson was mijn para-dressuurwedstrijdpaard.

 Wat was mijn grootste blunder tijdens een wedstrijd?

Iedere keer werden we gediskwalificeerd omdat French, mijn wedstrijdpaard op de Oosterhoutse manege maar bleef rennen. Ik kon er altijd wel om lachen tot ergernis van sommige jury´s

Welke paarden worden geschoren?

Paarden met een dikke wintervacht ie neit meer door de rui komen. Het is een opluchting voor die dieren als de haren eraf zijn.

Op welk ras paard rijd ik het  liefst?

Ik rijd het liefst op dravers, ik vind dat een mooi ras. Op de Oosterhoutse manege reed ik op Rockey en Dynemite, wat twee verschillende dravers waren. Ook heb ik een paar keer op Make My Day gereden. Cor kreeg toen bijna een hartverzakking mar ik reed de lessen netjes uit. Da paard zat trouwens als een stoel en de bokken voelde ik niet eens. En Havanna was ook een draver, hij leek het meest op Rockey.

Wat was de leukste pony die ik heb gereden?

Dat is Ramona, de hafliger die op de Bio manege staat. Ze zit lekker en ze is erg ontdeugend, dat mag ik wel.

Wil ik nog wedstrijden rijden

Ja, het liefst in de para-dressuur want daar rijd ik op mijn eigen niveau en kom ik in de wedstrijden hoger uit.

Rijdt Carla ook paard?

Nee ,ze is er bang voor en ik krijg haar echt niet op een paard

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag