mini-pionieren

De kinderen wilden snoepen dus ik had een idee.ik ging ze de basis van pionieren bijbrengen. ik ging het met de kleintjes doen. Er kwam een vriendinnetje spelen.
Ik vertelde een verhaal over Bas Bos. Bas woont met zijn vrouw in het bos . In het bos ligt heel veel hout en daar bouwt Bas prachtige objecten mee. Een buitenkeuken in zijn tuin, een brug over het riviertje en zelfs een schommel en een wip, zodat zijn kinderen lekker kunnen spelen. Hij gebruikt daarvoor een techniek, namelijk pionieren. Ik vertelde de kinderen wat pionieren was en deed het voor met sateprikkers en een dropveter. Ik zou  het erg leuk vinden als de kinderen ook dingen pionieren  maar dan moeten ze eerst goed oefenen.
De kinderen pionierden met satéprikkers en spekjes. De spekjes zorgden voor de verbinding. De kinderen  begonnen met een piramide. Ze verbonden de verschillende piramides aan elkaar en toen ontstond er een grotere piramide.
Ze hebben na de piramides nog een wip gemaakt.
En toen alles stond was het dolle pret, want toen mochten ze de kunstwerken weer afbreken en de spekjes opeten.
Ik had Satéprikkers..Spekjes..Voorbeeldpiramide.
Een groot pionierobject  ik heb de grote kinderen aan het werk gezet.
Foto's van pionierobjecten nodig.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag