ictproblemen

 Ik heb gesproken met een leraarondersteuner  die af en toe een klas overneemt. Ze moet iedere keer bij de ict de  inlogcode opvragen van de methodes. Eerst was op die school een invallersaccount zodat  ze extra materiaal van de site kon afhalen maar nu is dat weg.


Als is haar was zou ik  naar de ICT-er gaan en uitleggen dat de werkwijze eerst prettiger was. Ik zou ook vragen of de ICT-er haar kan koppelen aan de klassen waarmee ze werkt. En ze moet een eigen werkaccount vragen. Als de ICT-er deze  medewerker  eendags-licencies blijft geven zou ik naar de directie gaan om te vragen of dat anders kan. Ze vond een gesprek nogal moeilijk, daarom organiseerde wij een zoomgesprek. Wat ze vertelde vond ik bijna discriminatie. De nieuwe directeur vond dat de onderwijsassistentes en leraarondersteuner niet in de  werkomgeving hoefden te komen, mocht het nodig zijn  moest ze de ict-er maar vragen, De directeur beriep zich op de AVG. Hij zei dat  door de  nieuwe wetgeving het personeel geen toegang meer mag hebben tot alle groepen. Dit geldt trouwens ook voor de leerkrachten. Maar in de methodes moet een oop-er gewoon in kunnen. Je  hebt bijvoorbeeld basispoort.

Hoewel ik er wel vanuit ga  dat ze discreet met de informatie omgaat.

Ikzelf kan bij alle gegevens  van de klassen waaraan ik gekoppeld ben. Dit is ook handig bij het invoeren van toetsen.Op veel scholen zijn de onderwijsassistentes gekoppeld aan  bijvoorbeeld Parnassys. Die kunnen overal bij. Ik heb zelf een werkaccount. Ik kan zelf ook in basispoort

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag