de paarden van manege de vijf eikenp

Op de vijf eiken heb ik de eerste keer op Questor gereden.  We hadden meteen een klik en Questor is hierna bijna anderhalf jaar mijn vaste paard geweest. Voor mij en de manege was dat fijn want ik was helemaal gek op Questor maar er wilde bijna niemand op. Hij was heel braaf en betrouwbaar maar hij had ook zijn eigen willetje. Hij had een aantal ruiters die er vast op reden.

Dan had je Vivace, die was heel populair omdat zij ook heel braaf was maar ook lekker voorwaards. Dat was wel een keer gemakkelijk na al die lessen op Questor. Maar ik wilde de keer erop weer op Questor.
Dan reed ik ook vaak op Hercules. Die was ook echt heel braaf maar die kreeg ik niet in galop.
Ik heb ook nog op abigail gereden. Daar kon ik lekker op rijden maar ze beet en niet zo'n beetje ook. Je moest altijd haar hoofd vasthouden anders had je echt een knauw te pakken.

Ik reed ook soms op Wessel. Dat was een paard met gebruiksaanwijzingen. Hij liep niet goed door maar als je te hard dreef of de zweep gebruikte bokte hij. Als he de teugels te hard aannam deed hij dat ook en hij kon smerig bokken.
En Fleedwood mijn vaste paard na Questor. Ik reed er goed op maar het was niet echt mijn lievelungspaard. Happen met aansingelen,staken en bokken naar de zweep. Andere paarden deden dat ook wel maar van hem kon ik het niet hebben.
En de priveles op novelle was ook onvergetelijk. Dat was een lekker racebeest maar die les reed ik er goed op. Denise gaf mij goede aanwijzingen zodat ik bleef zitten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag