ek in Pescara

Ik ga het verhaal van dag tot dag vertellen.

Dag 1: 
We zijn met het vliegtuig vanuit Brussel naar Pescara gevlogen. We waren al bijtijds in Brussel. Daar aten we een Croque,dat is een soort tosti. Het was maar goed dat we die hadden gegeten want het werd een lange vlucht met veel vertraging. We zouden er om 7 uur zijn maar we kwamen pas kwart over 8 aan. We werden naar ons appartement gebracht. We hadden nog net de kracht om de koffers uit te pakken, toen zijn we gaan slapen.

Dag 2
De dag van de wedstrijd. Ik moest vroeg op de baan zijn om de startnummers op te halen. Ik werd nog toegesproken door de bondscoach.Hij spiegelde mij het wordt case scenario voor, niet echt fijn om aan een wedstrijd te beginnen.Maar ik kwam een groepje sporters tegen die het gewoon leuk wilden hebben en dat wilde ik natuurlijk ook. Ik maakte kennis met de espresso en de croissants met gemberjam, dat smaakte naar meer. Ik ben vanaf dat moment een espressoliefhebber. Maar ik kwam voor wedstrijd. De ochtend was nog niet warm. Toen ik naar de halve finale ging in Montesilviano was het ook nog lekker weer.  De buschauffeur was niet zo netjes in het verkeer. Met veel MamaMia kwamen we in Montesilviano aan. Ik moest naar de wc maar de mensen zeiden dat dat niet zo verstandig was. Ik ging inlopen en deed een cafe aan. Daar was het wel schoon  terug op de baan gingen we met een Italiaanse trainer de warming up doen. Het voelde eigenlijk helemaal niet als een EK en dat gevoel wilde ik vasthouden. Toen het startschot klonk kwam ook de zon door. En wat was het ineens heet. Toch kon in lekker lopen en had een nette  tijd. Geen finale plaats maar dat had ik ook niet verwacht. Ik   deed mee aan een EK en werd 19e. Netjes toch? We gingen terug en ineens was het heet. We waren terug in Silvi en wilden wat gaan drinken aan het strand. Maar toen ik eenmaal zat merkte ik hoe moe ik eigenlijk was. Het was ook heel indrukwekkend wat er gebeurd was. We gingen naar het appartement en daar kwam ik bij. We besloten een pizza margarita te gaan halen. Met twee blikken sprite. We waren 8 euro kwijt voor al het eten. Dat is echt heel goedkoop. Na het eten ben ik snel gaan slapen.
Dag 3
De finale van de 1500 meter. Mijn maatje Agnes werd 5e. We gingen ontbijten bij een koffietentje om de hoek en liepen door naar de eurospin. Naast die winkel was een hele grote drogisterij. We deden boodschappen en gingen weer terug het appartement. Daar aten we broodjes met kaas en duo penotti en dronken thee. Er lagen in het appartement veel verschillende smaakjes. Later in de middag zijn we Silvi gaan verkennen. We ontdekten dat het na 4 uur pas begon te bruisen. .'s avonds haalden we pizza hawaii. De mevrouw van het zaakje keek ons vernietigd aan. Later hoorde ik van iemand dat pizza Hawaii in Italië hetzelfde was als vloeken in de kerk.De Italiaanse toetjes zijn echt overheerlijk. We hadden geen tv dus we keken onze programma's op de telefoon.
Dag 4
We gingen weer ontbijten. Deze keer hadden ze chocoladebroodjes. Dat was heerlijk. We gingen (omdat ik toch ook moest trainen) naar de Lidl wat een half uur lopen was. Onderweg deed ik mijn training. De Lidl was groot en uitgebreid. We kochten chocoladebroodjes en nog ander eten. Toen we weg wilden gaan kwam het met bakken uit de hemel. We aten in de winkel ons chocoladebroodje met een blikje drinken. Toen het enigszins droog was renden we naar ons appartement. We waren maar net op tijd binnen. De hele middag heeft het geregend. s Avonds was het weer evendroog en gingen we uit eten. We aten weer een pizza margarita met een soebetijsje. Het was lekker maar wel een beetje veel. Toen moesten we weer rennen naar ons appartement want het regende weer. We gingen thuis tv kijken en spelletjes doen op onze telefoon.
 Dag 5
Tot 11 uur heeft het geregend. We stapten de deur uit en we voelden net de laatste druppels. We renden naar ons koffietentje en ontbijten binnen. We zagen de zon doorbreken en vanaf dat moment was het prachtig weer. We liepen naar de Lidl. Daarnaast was een soort action. We keken onze ogen uit.Er waren veel mooie schoolspullen daar. Ik heb niks gekocht. Toen gingen we lopend naar Montesilviano. Dat was ongeveer 5 kilometer. Ik maakte daar meteen mijn training van. Onderweg kwamen we een Mac Donalds tegt. We dronken koffie en liepen weer verder. We liepen over het strand en dronken nog een espresso. Toen kwamen we bij een mooi winkelcentrum met leuke winkeltjes. Ik zag een mooi espresso-kopje voor mijn baas. Ik heb hem meteen gekocht. Het was ondertussen een uur of vijf en we gingen een happy meal eten bij de McDonalds. Er zaten vervelende jongens dus we aten alles vlug op en gingen weer terug,nu met de bus want anders liepen we in het donker.
Thuis keken we tv op onze telefoon en deden een spelletje .
Dag 6
Het was tijd om in Francavilla een kijkje te nemen. Daar waren  ook wedstrijden. Voordat we vertrokken gingen we ontbijten in een ander tentje, het tentje waar we cola dronken.  Maar de espresso was koud. Toen kochten we buskaartjes bij de kiosk. Voor 2 euro kun je de hele week met de bus mee. We moesten overstappen in Pescara en nog een half uur met de bus. Nadat we een kijkje hadden genomen bij de wedstrijden gingen we Francavilla bekijken. Maar alles was dicht. We liepen over het strand en gingen een espresso drinken en een ijsje eten. De eigenaar van het tentje had het goed klaargemaakt. Deze avond was de avond van het gala. We hebben het niet laat gemaakt en waren om 9 uur weer thuis.
Dag 7
We gingen naar Pescara verkennen. We begonnen met ons ontbijt, en reden toen door naar Pescara. We keken naar de wedstrijden en gingen toen de stad in. Maar voor 4 uur is er ook in Pescara niks te beleven. We gingen en colaatje drinken want het was echt bloedheet deze dag. Toen gingen we naar het strand. Er liepen veel atleten met hun emactasje op het strand.  Toen we daar een tijdje waren geweest gingen we de stad echt bekijken. De winkels waren nu wel open. Hoewel veel in Italië spotgoedkoop is was het in die winkelstraat peperduur,vooral de kledingwinkels. We vonden een tentje met leuke bediening waar we een colaatje dronken. Toen gingen we bij de burger king eten. We bleven wat later in Pescara omdat het na 4 uur echt begint te leven daar. We liepen via de boulevard terug naar de bus en waren om 9 uur thuis.  Ik ging vrijwel meteen slapen want de volgende dag was de wedstrijd.
Dag 8
We stonden op tijd op,aten thuis ons ontbijt en gingen naar Pescara. Het was wedstrijddag. Nadat ik er zeker van was dat ik de halve finale liep maakte ik praatjes met mede-atleten en at een broodje. Daarna ging ik me voorbereiden voor thalve finale. Die vond plaats in het stadion zelf. 's ochtends was dat nog een beetje te doen maar om twee uur was het net een oven. Ik liep een mooi tempo maar kreeg kramp na 650 meter. Janneke schreeuwde mij er doorheen en ik finishte met de beste tijd van het seizoen. Dat was een goede afsluiter. We aten een lekker ijsje en gingen via de stad weer terug. We dronken weer een colaatje bij de aardige mensen die nog aardiger waren toen ze mijn oranje tenue zagen. We gingen daarna terug naar het appartement waar ik eerst een douche namen toen gingen we uit eten. We gingen eten in een grillroom. We hadden een cheeseburger met Italiaanse friet en Italiaanse mayo. Na het eten gingen we naar ons appartement. Daar deden we ons spelletje weer.
Dag  9
We werden wakker en aten ons laatste yoghurtje op. We gingen voor de laatste keer ontbijten bij het tentje en gingen met de bus naar Montesilviano. Daar kochten we nog souvenirs en dronken een espresso. Het meisje in het zaakje was chagrijnig. We dronken onze drankjes op en gingen snel weg. Met de bus naar Silvi. Bij de Eurospin kochten we broodjes. Thuis aten we de restjes op en gingen onze koffers inpakken en het appartement schoonmaken. Na een uur waren we helemaal klaar en konden we Silvi nog in. We liepen nog langs het strand en dronken onze laatste cola. Toen was het tijd om terug te gaan. We werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Om half 8 stegen we op en om half 10 waren we in Charleroi. Half 1 waren we thuis 

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag