through the past

Ik heb naar Through the past van de Rolling Stones geluisterd.Jumpin' Jack Flash, Let's Spend the Night Together, We Love You, Dandelion, Sittin' on a Fence en Honky Tonk Women verschenen voor deze 'verzamelaar' niet op elpee. In de Verenigde Staten kwam het wel uit.Het is natuurlijk een verzamelelpee  maar de slimste zet van de Stones ooit was deze nummers bij elkaar op een album te zetten .
Nu, zoveel jaren later, zijn al die songs herkauwd op een heleboel verzamelaars zodat dit album een van de vele verzamelalbums is geworden . Maar uit historisch oogpunt is dit de belangrijkste verzamelplaat van de Stones, alleen al om de hoes: de eerste oplage was een achthoek, openklapbaar, met een gedicht voor de overleden Brian Jones.
Net als Big Hits  heeft deze tweede Big Hits compilatie een rerelease op gekleurd vinyl gekregen voor RSD 2019. Ik vond de Engelse versie origineler dan de Amerikaanse.Op de Engelse versie staan met Sittin' On The Fence en You Better Move On ek twee wat zeldzamere nummers maar We Love You is een in mijn ogen essentieel nummer, dat ik mis op de UK versie. Vynyl is mooier dan op Cd. Hij staat ook op Spotify 

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag