paardenrassen

Een paar jaar geleden ben ik bij  horse event geweest. Dat is een evenement  waar alles gaat over paarden.

Er is een strodorp waar je alles kunt kopen en bekijken. Dan zijn er nog heel veel demonstraties van allerlei paardenrassen.

Zo kwam ik een prachtig paard met krullen tegen. Dat is een curly horse. Ik vond hem echt prachtig maar  het zou ook een perfect paard voor mij  zijn. Hij is aaibaar maar v oor mensen met een allergie voor paarden zijn z eook perfect omdat ze  niet in de rui gaan. Ze moeten wel geknipt  worden. Verder zijn ze hooguit 1.50 hoog maar kunnen ze een volwassen man dragen. Ze hennen een lief karakter en schrikken ziet zo gauw.Ze kunnen ook prima dressuurwerk doen of springen.



Ik  kwam ook nog een Pippi Langkous-paard tegen. Het  paard was wit met grote  ronde zwarte stippen. Het is een Deens ras en het ras heet Knabstupper, naar de omgeving waar hij  vandaan kwam. Hij is ongeveer 1.55 hoog en hij ziet er ook een beetje barok uit, dat wil zeggen, een beetje stevig. Deze paarden leren snel. Het paard dat ik tegenkwam had een achtste kwpn-bloed. Er stond ook nog een veulentje bij. Dat was zwart maar hou ouder hij  wordt , hoe lichter hij gaat worden en waarschijnlijk krijgt hij dezelfde stippen als zijn moeder







Tot slot was ik naar een demomstratie aan het kijken van een Gronings paard. Dat is ook een leuk ras. Dit paard iwa wel groot maar je hebt ook kleinere van ongeveer 1.55 m. Ik vond hem geweldig. Ze zijn vooral heel erg braaf en ze willen altijd voor je werken. Ze vinden alle takken van sport leuk: dressuur, springen, naar buiten en voor de kar.



Het was een leuke dag en ik heb veel over aarden geleerd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag