rebbels dierengeluiden

Ik ging met de kinderen het dierengeluiden spel doen.Het doel van dit spel was.:Dieren leren herkennen op basis van geluid en daarmee de kennis over dieren vergroten.

Ik vertelde dat mijn vriendin Rebbel  gek op dieren was en veel dierengeluiden heeft verzameld. Welk geluid hoort bij welk dier? Hoor je een dierengeluid en zie je het dier dat dit geluid maakt op de plaatjes? Dan moesten ze  snel naar het plaatje van dat dier rennen. Als ze goed luisterden, dan hoorden ze het geluid van een heleboel bijzondere dieren.

Dit had ik nodig:
  • Per dier het bijbehorende dierengeluid.
  • Afspeelmateriaal.
  • Per dier een duidelijke foto en tekening.
Ik wilde de kinderen ook nog wat leren want ede kleintjes zijn erg taalzwak.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag