junglefood

 De kinderen hadden honger. Ga maar plukken  zei ik. Ja maar wat  kun je dan opeten vroegen de kinderen.

Ga maar googelen zei ik

ze  kwamen uit op brandnetels, paardenbloemen, madeliefjes, de weegbree, de hondsdraf, de kleine veldkers witte dovenetel. 


Verder  vonden ze dit: vlierbessen, jeneverbessen., beukennoten, walnoten, tamme kastanjes, parasolzwammen, hazelnoten en bramen.

We gingen op weg om een middagje te gaan wildplukken. En ze hadden echt twee grote tassen verzameld. Het was bramentijd dus daar hadden ze heel veel van geplukt. En walnoten, het was alleen maar  rapen voor de kinderen. Ze hadden nog meer dingen gevonden  die ze mee mochten nemen. Ze hebben zelfs brandnetels geplukt. Als je die goed vastpakt gebeurt er niks. De kinderen hadden voor de zekerheid  handschoentjes aan.


Toen we terugkwamen gingen we gezellig borrelen.

De kinderen mochten van mij alleen de bramen en de  walnoten opeten, de rest vertrouwde  ik niet..

Ze hebben een heerlijke middag in de natuur gehad


Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag