prijzenkast

 Ik  heb op mijn slaapkamer een behoorlijke prijzenkast staan. Daar staan vooral prijzen in  van paardrijden en atletiek. Bij paardrijden heb ik rozetten en bekers en bij atletiek heb ik vooral medailles.

Laten we beginnen bij de eerste beker, die heb ik gekregen bij zwemmen. Ik heb het op het revalidatiecentrum gehaald en ik was heel trots dat ik hen eindelijk had.


Nu ga ik vertellen over  paardrijden. Onderstaande bekers zijn 2 overwinningen. Ik  heb ze op de Oosterhoutse manege gewonnen. Ik heb ze  gewonnen op Millos en Dutefka. Deze paarden willen er soms nog eens vandoor gaan maar deze keer niet. Het waren prachtige proeven en ik haalde echt een verdiende overwinneng


De   volgende bekers zijn gewonnen op French. De eerste beker had ik gewonnen in 1999. Ik reed toen 3 jaar op de Oosterhoutse manege en iedere keer bleef ik het proberen. Deze jury was aardig en zei nadat French het op een lopen had gezet dat  we  beide rustig moesten worden. Toen dat lukte mocht ik  de proef uitrijden met een derde plaats tot gevolg. De tweede beker was een tweede plaats. French zette geen stap verkeerd en we schitterden!


Deze  bekers heb ik gehaald op het beste paard van stal, Rockey. Rockey was een draver en echt een moeilijk paard maar wij kregen een band na een paar mislukte wedstrijden ging Rockey nu ook voor mij werkten. het  was  in maart en juni van dat jaar. Het waren ook de twee laatste wedstrijden van Rockey want in augustus van dat jaar kwam Rockey op een vreselijke manier aan zijn einde. Daarom zijn deze prijzen zo speciaal. We waren op de goede weg maar konden het nooit meer afmaken.


De volgende beker is van de para-dressuur. Het paard waarop ik won heette Nelson. Ik reed een grade III en een grade IV proef met vliegende galopswissel. Het was ook Nelsons laatste wedstrijd, hierna zou hij met pensioen gaan. Het was een moeilijke wedstrijd. Bij de grade III proef brak mijn beugel af en bij de grade IV proef werd  Nelson ineens heel ongehoorzaam.


Nu de atletiek nog.

Ik begin bij de bekers. Die heb ik gewonnen tijdens het baancircuit. Dan moest je aan middellangafstandswedstrijden meedoen in regio 12. Ik heb 2  keer een tweede plaats gehaald en een beker gewonnen. Het  gaat weliswaar op punten maar ik vond het  toch heel bijzonder om op het podium te staan.


deze medaille heb ik bij de  Besterdmijl gewonnen. Als je hem haalt krijg je  hem. Als je beseft  dat je hem toch maar mooi hebt uitgelopen is hij veel waard. Ik heb echt heel veel van die mooie prijzen.


Dit jaar heb ik deze gouden en zilveren medaille gewonnen bij de NK. Echt prachtig  als je zo'n medaille wint, he  blijft bijzonder.


Deze twee gouden medailles heb ik in 2019 gewonnen. Ze dachten dat ik borstkanker had maar gelukkig was  het loos alarm. Toen kk deze wedstrijd had wist ik  pas dat er niks aan de hand was. De schrik zat er goed ik en het  was een beetje vreemd om weer een wedstijd te  doen. Ik won de 400 en de 1500 met  echt prachtige tijden. Dit is echt de mooiste atletiekprijs die ik heb.


Als laatste  het  diploma. Op het NK masters liep ik een Nederlands record op de  5000 meter. Het was echt een verschrikkelijk lang stuk om te rennen maar het ging zo lekker! Toen ik zag dat ik hem verbroken had ging ik uit mijn dak. Het  vorige record stond op 33.00 



Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag