zitles

Als je paard wil leren rijden moet je eerst goed leren zitten. Een paard kan allerlei rare bewegingen maken en het is de bedoeling dat je op zijn rug blijft zitten.


De zitles die ik kreeg zag er zo uit:
Het paard liep aan de longeerlijn. Ik gebruikte geen teugels maar het paard had bijzetteugels. 
Eerst droeg ik mijn beugels nog. Het paard stapte rond terwijl ik allerlei evenwichtsoefeningen deed.ik deed ze toen in draf. 
Toen moesten mijn beugels uit en ging toen stappen draven en galopperen . Ik mocht het zadel vasthouden.
Tot slot moest ik oefeningen met mijn benen doen. Draaien met mijn voeten, mijn knieƫn optrekken zodat ik leer om mijn evenwicht te bewaren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag