paardrijden

Deze blog gaat over paardrijden. Ik vertel een paar korte anekdotes.

Mijn eerste pony die ik nog bij naar ken heette Huubke. Ik reed aan de longeerlijn, eerst met een deken en singel,later  een paar keer met zadel. Toen ik er met de singel op reed ging hij er super hard vandoor maar ik bleef zitten. Later reed ik er een keer in de les op. Jij kunt wel alleen zei de instructeur. Maar toen we in draf moesten bokte hij gigantisch. Een meisje kwam toegesneld en zij hielp mij terug in het zadel. Ik was niet gevallen maar hing wel aan zijn nek.Later als volwassenen kwamen we elkaar weer tegen in de workshop and van Adjan Emmen.

Ik heb op de Oosterhoutse manege springles gehad . Mijn paard heette Rockey, een draver die goed kon springen als hij zin had.

In totaal ben ik er op de bouwberg 4x afgevallen en op de Oosterhoutse manege ook 4 keer. Ik rijd ongeveer 45 jaar paard. Ik ging er iedere keer weer op want anders durf je niet meer.

Ik koop mijn paarden spullen meestal bij de Boerenbond en mijn laarzen haal ik bij de ruitershop in Waspik. Daar hebben ze het enige merk wat om mijn kuiten past.
Door de combinatie met hardlopen heb ik dikke kuiten. Mijn capmaat is wel normaal.

Ik rijd met een zweep maar ik heb hem meestal in mijn hand zonder te gebruiken.. ik heb sterke kuiten. Een zweep druk je tegen het lijf van het paard. Maar echt slaan doe je er niet mee.
.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag