wat moet er allemaal mee als je op wedstrijd gaat

Soms ga ik  een op wedstrijd bij  de para dressuur. Als ik een paard mee moet  nemen moet ik niet alleen  dat  doem maar er moet nog veel meer mee.

Zijn tuig moet mee. Dat is niet alleen zijn zadel en zijn hoofdstel maar ook een wit dekje, zijn  beenbeschermers, een longeerlijn  en een halster met touw.



Dan neen ik  zijn verzorgkist mee. Daarin zitten  borstels en vliegenspray. Als je  gaat springen moet je stiften meenemen die je  in de hoefijzers kunt schroeven. Ook  heb je  glansspray en babydoekjes nodig om je paard  te laten glanzen. Je  hebt ook een hoevenkrabber, een handdoekje en  een proevenboekje nodig. Ook moeten zijn  elastiekjes en een kam mee om te vlechten en een glassponsje.

Je moet ook en poepschep, een emmer een zweetdeken, een hooinet met hooi.
Als je slim bent  doe je alles in een  kruiwagen. Dan hoef  je maar een keer te lopen.
In de trailer is een zadelkamer waar je spullen kunt laten.


Als je op wedstrijd gaat met  je paard moet je je paardenpaspoort, je startkaart, je startlijst en  je startgeld. Dat is het  belangrijkste anders  mag je niet meedoen.
Op wedstrijd gaan is echt heel erg leuk. Meestal hoef ik dit niet mee te nemen want ik huur bij de parascoutingwedstrijden een paard van de manege  waar ik dan rijd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag