Sinterklaasfeest in de zomer

 Ik mocht in een gymzaal met de kinderen dus faar maakte ik dankbaar gebruik van . We hadden  met nog een gezin de  huur voor een uur pietengym betaald in de sporthal.

We gingen  pietengym doen.




De kinderen starten op de startstreepjes. Die plakte ik met duct tape Zodra het startsignaal klok renden zij achter het wandrek langs, langs het toversnoer en achter het tweede wandrek langs. Daarna onder de brug door, over de kastdelen heen. Slalommend langs de turnmatjes. Door de lege beweegbaan en daarna over de twee dikke matten.

Omdat het een intensief spel was liet ik de kinderen  een drietal maken. Van dit drietal was er eentje aan de beurt, de andere twee wachten aan de kant. Het kind dat aan de beurt was stond samen met de andere nr’s 1 klaar op de aangewezen plek. Zodra het startsignaal klonk probeerden zij het parcours zo snel mogelijk af te leggen.



Maar in de zaal ligt een bal, een staf en een zak.

Met  de bal mag je een ander kind van de tegenpartij afgooien. Dat kind moet  dan 3 seconden stilstaan.

Met de staf kun je  niet afgegooid worde. En als je de zak hebt mag je afsnijden. Het was een heel intensief spel en  na afloop kregen de kinderen drinken en pepernoten want je gelooft het  niet maar in augustus liggen die al in de winkels


Na twee keer het parcours afgelegd te hebben waren de kinderen wel moe.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag