ierse folkmuziek.

 Wij zijn  een keer naar  een concert  van Ierse Folkmuziek geweest. Dat was in Amsterdam in de HMH.

De band heette de Cranberries en het  was in een woord fantastisch. ze zijn wereldberoemd dor het nummer Zombie. Maar ze  spelen eigenlijk  traditionele ierse muziek. De traditionele Ierse bands hebben  vaar protestsongs omdat  het in hun land niet altijd gaat zoals het hoort en daar maken veel mensen muziek over . Zo ook the Cranberries. 



Door zombie dacht iedereen dat ze een rockband waren maat eigenlijk spelen ze de  typische ierse  zweverige muziek. Ik heb met  volle teugen genoten.

Ik heb het  voorrecht  gehad om tegen de zangeres van de band Doloris te  vertellen hoe goed ik de band vond. Grazi zei ze en ze zette  haar handtekening op haar koffiebekertje. Dat  gaf ze aan mij. Ik heb het bekertje nog steeds en ik gooi het nooit weg.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag