carnavalswagen

Het was hartje zomer toen ik bedacht om de feestdagen te vieren. Het eerste feest was Carnaval. Ik had een bolderkar op de kop getikt bij de kringloop. Die mochten ze versieren. We hadden de hele dag  dus bij  het ontbijt maakten ze een plan.
 Ze hadden de wildste ideeën maar toen ik vertelde wat ik een keer bij de bevers had gedaan wisten ze wat ze wilden. Ik las het verhaal van de mooiste moeder nog een keer en toen hadden de kinderen een plan. 
Het verhaal van de mooiste moeder gaat over een moederdagcadeau waar een moeder wordt verwend door  har kind. Ze moet een zeer gezond ontbijt eten, veel zware gymnastiekoefeningen doen, in een bloemen bad met een masker en geschminkt met veel staartjes door het park rennen.

Na het  eten begonnen ze met  het opblazen van ballonnen. Ik maakte behangplak en de kinderen scheurden zelf de kranten.  van de ballonnen maakten ze bloemen, tomaten, komkommers en wortels. Er waren ook langwerpige  ballonnen.
Toen er genoeg kranten om de ballonnen zaten deden ze er nog wc papier omheen en daarna  mochten de  ballonnen  in de zon drogen. 
Na de koffie gingen ze de bolderkar maken. Ze gingen hem schilderen als een bad. Met  blauw plastic maakten ze een laag in de kar . Ik hielp mee met  het  spannen van het  plastic. De kinderen gingen allerlei bloemen plukken. Madeliefjes, paardenbloemen en we knipten  nog wat bloemen uit de tuin. De bloemen plakten ze op het  zeil. De moeder van de kinderen ging in het  bad maar dat wist ze nog niet.
 Toen gingen we eten en na het eten gingen we verder. 
Do  ballonnen waren inmiddels droog.  De kinderen gingen de ballonnen schilderen in de kleuren van  de bloemen, wortels, tomaten en komkommers. 
 Hierna gingen we  wat drinken. 
Hierna gingen de kleren maken. We gingen  van grijze vuilniszakken jurken maken. De jurk beschilderden en beplakten de kinderen met  verf en papier. Toen de jurk af was  gingen we  aan de borrel.
Na de borrel gingen de kinderen nog blaadjes  knippen voor de bloemen en de bloemkool. Toen was de hele wagen klaar. 
Toen Maxina thuis kwam kreeg ze het  heuglijke nieuws te horen.
Na het  avondeten werd ze helemaal opgemaakt en haar haar werd  in staartjes gemaakt. De kinderen waren solidair en deden dat ook. Daarom hadden ze ook de jurken gemaakt. Toen vertrokken ze in de carnavalswagen om een rondje door het  dorp te maken. 
Omdat er  van het gezin die dag opnames werden gemaakt voor een programma kwamen ze ook zo op tv......

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag