wie is de mol

Ik heb  weer een leuke activiteit gedaan met de kinderen. Dat  is een leuk spel. Ik had  mijn oppaskinderen en  er waren vrienden met  hun kinderen. Ik had een mol gekozen en de  vrienden die op bezoek waren hadden ook een mol uitgekozen. De mol moet de opdracht saboteren. 


Het eerste spel deden alle kinderen samen. Ze moesten geld gaan zoeken.  Ik had  heb overal in de tuin verstopt. in vijf minuten moesten ze zoveel mogelijk geld vinden.

Hierna moesten ze een puzzel in elkaar zetten. Op de puzzel stond mijn telefoonnummer. Toen verdeelde ik de teams en ieder team kreeg een telefoon.


Toen begonnen de spellen;

Spel 1:   Woorden spotten: ieder team kreeg een stapel A 4 tjes. Op ieder A 4 tje schreven ze een  grote letter. Toen moesten ze ongeveer 60 meter van elkaar gaan staan en ze mochten woorden  van ongeveer 8 letters maken die ze aan elkaar moesten laten zien. De andere partij moet het woord lezen of raden. Natuurlijk leg ik ook gekleurde vellen en gekleurde stoften neer om het moeilijker te maken. Voor ieder geraden woord wordt er geld in de pot gestopt


Spel 2 

Op de parkeerplaats heb ik een  parcours getekend van dubbele lijnen. Het ene kind wordt geblinddoekt en het andere kind begeleidt. Als er op  de lijnen wordt getrapt mag de volgende. Voor iedereen die heelhuids  door het doolhof komt is er geld in de pot.


Spel 3

Twee groepen zitten in een apart kamer. In de kamers liggen legoblokjes, Het zijn precies dezelfde blokjes. de ene groep gaat iets bouwen en geeft de instructies door aan de andere groep. Lijken bouwwerken op elkaar dan hebben ze geld verdiend voor de pot.

Dan komt de eerste vragenronde en mogen ze  raden wie in hun team de mol is.


Dan spel  4  maak de  bom onschadelijk. Er hangen bommen. de kinderen moeten rekensommen oplossen om de code te achterhalen. De rekensom moeten ze doorbellen.Als  ze een code goed hebben krijgen ze geld. Maar als er een bom is waar 0 uitkomt is dat team af en is het spel voorbij.


Spel 5 

Ze krijgen een kookwekker en moeten proberen op de  bel te slaan als ze denken wanneer de wekker afgaat. Wie het dichtste bij is  heeft het geld .Maar zijn ze te laat hebben ze verloren.


Wie is de  mol?

de kinderen gaan nu raden wie de mol is.   Het  kind die het  goed heeft  heeft gewonnen en krijgt de hoofdprijs. Het  team dat het minste geld overheeft  heeft gewonnen want die had de beste mol.


Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag