Ik hou van Holland

Ik  had al een keer ik hou van Holland gespeeld met de kinderen maar da t was het bordspel. Ze wilden het nog een keer  dus ging ik op zoek naar een andere versie. Die vond ik  op de site van Jong Nederland.


Dit was een spel met  weer andere spelonderdelen. De kinderen hadden weer iets oranjes aan Het spel speelden we met 2 teams. Het spel bestond uit 4 rondes:

  • 1e ronde: om beurten moesten de kinderen vragen beantwoorden, die ik aan ze stelde. Het vragen stellen duurde maximaal 1 minuut. Als de kinderen JA of NEE of EUH zeiden dan waren ze af. Als ze de minuut vol maakten, dan kregen ze  2 punten voor het team.
  • 2e ronde: om de beurt moesten de kinderen het woord, dat ik riep, spellen binnen 90 seconden. Bij een goede spelling ontvingen ze 2 punten voor het team.
  • 3e ronde: Nederlandstalige liedjes raden, wie het eerste drukte en de goede naam van de zanger bij het lied wist, kreegt 2 punten. Als het fout geraden werd mocht de andere tafel een gokje wagen.
  • 4e ronde: vragen over Nederland. Wie het eerste drukte en het goede antwoord gaf, kreeg 2 punten. Als het fout geraden werd mocht de andere tafel een gokje wagen.
  • 5e ronde: draai aan het rad. De teams moesten bijv. het aantal dieren met letter a noemen, of stripfiguren, of biermerken, sporten, enz. Het team met de hoogste punten begon.

Dit had ik nodig: kleren in de kleur van Holland, Hou van Holland Rad, (dit rad maakte ik zelf met  het  rad dat Ik bij de Ikea had gekocht), 2 tafels waar de teams achter moesten staan, de vuvuzela en de bel van Halli Galli, kookwekker, NL-talige muziek cd’s. Ik moest ook nog  spelerskaartjes met woorden en  vragen bij de verschillende onderdelen maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag