Indiase notencurry

We gingen een heerlijk vegetarisch recept maken.
Eerst kookten we de rijst. Ik had hier Panda rijst voor genomen. Die is lekker smeuïg. Ik sneed de uien in halve ringen en roosterde de cashewnoten 5 min. op standje 6 (middelhoog)goudbruin. Ik haalde het uit de pan en liet het afkoelen.
.
Ik halveerde toen de bloemkoolroosjes en sneeed de grooste roosjes in kwarten. Ik fruitte de ui en garam masala 2 min. De helft van de cashewnoten gingen samen met de kokosmelk in de blender en ik maalde 30 seconden. Ik deed de bloemkool, cashewkokosmelk, het water en peper en zout toe aan de hapjespan en bracht het aan de kook. Het moest 10 minuten op middelhoog vuur met de deksel op de pan stoven. Af en toe roerde ik.

Ik deed ondertussen de kikkerwerwten in een vergiet, spoelde het af onder koud stromend water en liet het uitlekken. Ik voegde de laatste 3 min. toe. De koriander haalde ik uit een potje. We aten de rijst met de curry en bestrooide het met de koriander en de rest van de cashewnoten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag