ik hou van Holland

Ik heb met de kinderen het ik hou van Holland. Het spel ging zo:Als je een vraag goed beantwoordde gaf je de doos door. Je zorgde ervoor dat je niet de doos in handen had, als de tulp uit de doos schoot.
In de doos zat het verjaardagskado met timer, 110 vragenkaarten, 1 tulp en confetti
we gingen een beetje knus in een cirkel zitten. Lucia ging de eerste vraag beantwoorden en nam de doos op schoot. Irene zat rechts van haar en stelde de eerste vraag en nam de stapel met vragenkaarten. Ik deed in het verjaardagskado drie AAA batterijen. Ik schoof op het verjaardagskado de schuifknop naar ON, en drukte op start.
We stelden vragen van de kaarten aan de speler met de doos tot dat hij een vraag goed beantwoordde. Zodra hij een vraag goed beantwoord had, gaf hij het verjaardagskado direct naar links. Diegene die het verjaardagskado had doorgegeven, kreeg de stapel met vragenkaarten. 
Dit ging zo telkens door. Aan kinderen werd de groene vraag gesteld. Na enkele minuten ging het verjaardagskado steeds harder ratelen, waardoor we wisten dat het bijna zover was.
Na circa tien minuten sprong de tulp uit de doos. Die speler schrok zich een hoedje en had verloren. Het spel was  zo simpel op te bouwen, waardoor we direct nog een rondje konden doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag