haken met kralen

Als het slecht weer is kunnen we ook binnen iets doen. Bijvoorbeeld armbandjes haken. Door kralen toe te voegen aan mijn haakwerk kan ik  een simpee patroon heel bijzonder maken. Kralen zijn er in vele soorten en maten dus er is genoeg om uit te kiezen. Door mooie kraaltjes kan mijn haakwerk spectaculair worden.


 Als  ik van tevoren rijg en mee haak kan ik kralen gebruiken die net om de draad heen passen. Het is wel moeilijk want je moet de kralen er achterstevoren oprijgen want als je begint met haken komt de laatste Kraay eerst. En je moet er meer oprijgen. Je kunt ze er altijd nog afhalen. 

Wanneer alle kralen op de draad zijn geregen kan ik beginnen met haken. Ik kan de kralen op verschillende manieren mee haken:

Ik kan ze toevoegen in een ketting van lossen; ik schuif steeds een kraal tegen de haaknaald aan en haak dan een losse.

Mee haken aan de voorkant; ik schuif de kraal richting de haaknaald voor ik een nieuwe steek ga haken, ik houd de draad aan de voorkant van het haakwerk, insteken en de draad naar achteren verplaatsen, ik haak de steek zoals gewoonlijk.

Mee haken aan de achterkant; ik schuif de kraal richting de haaknaald voor ik een nieuwe steek gaat haken, ik  houd de draad aan de achterkant van het haakwerk, ik haak de steek zoals gewoonlijk.
Niet rijgen, later mee haken.
 Ik kan ter plekke uitproberen wat mooi is. De kralen moeten wel grotere gaten hebben 
3. Kraaltjes op het haakwerk naaien.
Ik kan op het laatst bepalen welke kralen ik wil en het kunnen alle kralen zijn. Als je niet goed kunt naaien is deze manier niet zo fijn.
Gebruik stevig naaigaren in een kleur die past bij het haakwerk. Gebruik een naald met een klein oog.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag