Invallen

Ik sprak vandaag iemand die ook onderwijsassist is. Zij werkt  4 jaar op een school. Haar hoofdtaak is ondersteunen van leerlingen. Soms valt ze in. Het  gebeurt weleens dat ze een periode een vaste dag moet invallen in de klas. Hiervoor krijgt ze een extraatje bovenop haar loon.



Haar salaris in schaal 4.- Ze kreeg vandaag te horen dat ze  vanaf  aanstaande week tot  de  zomervakantie 2 dagen in de week een groep over moet nemen. Hiervoor krijgt ze uiteraard wat extra's. Dat extraatje kreeg ze trouwens niet  vanzelf. Ze heeft bij de directeur aangegeven dat ze nu andere taken heeft met meer verantwoordelijkheden en dat hij daar een toeslag voor aan kon vragen.  Dat heeft die directeur gedaan.

Sommige onderwijsassistenten worden als leerkracht betaald zodra ze invallen maar ik heb ook gehoord dat een lio  het salaris van een onderwijsassistente krijgt omdat  hij nog  geen volwaardig salaris krijgt. Deze onderwijsassistente staat onder begeleiding van een andere leerkracht net  als een lio. 



als ik hier een mening  over zou willen geven zou ik zeggen: ga de opleiding leraarondersteuner doen, dan mag je meteen naar  schaal 7. Als ze  het  diploma pedagogisch medewerker niveau  4  gaat halen komt ze  sowieso in schaal 6 want dan begeleid je ook groepen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag