de Singelloop

 De wegwedstrijd der wegwedstrijden is voor mij toch wel de Singelloop. Het  is een wedstrijd met  heel veel sfeer. Hij is in de eerste week van oktober dus het weer is dam meestal nog prima. een graad of 20, dat is goed loopweer en mooi weer voor het evenement eromheen.

De eerste keer liep ik met de aangepaste sporten de  4 kilometer maar dat vond ik niks,  ik liep tussen een familieloop en kon niet echt  hardlopen. Toen heb ik me ingeschreven voor de bedrijvenloop van 8.5 kilometer. die had ik toen in 47 minuten gelopen, echt een superprestatie die mijn trainer niet had verwacht.  Ze stond  nog niet bij de  finish en ik was al doorgelopen.



Veel jaren later toen ik mijn comeback had gemaakt ging ik eerst de  5 kilometer lopen bij de singelloop. Ik had hem een paar maanden eerder uitgeprobeerd in Teteringen en dat  ging goed.

Dus deed ik mee met de  singelloop. Het was een eitje, ik was niet eens moe en het  belangrijkste: ik eindigde precies in het midden. Ik  deed er  toen ook ongeveer 32 minuten over.

Toen ik dat tegen mijn trainer vertelde zei hij: je moet eerst de 5 kilometer onder de 30 minuten gelopen hebben. In Raamsdonksveer deed ik dat en toen lag de weg open om die 10 kilometer te lopen.

De mensen bij de organisatie geloofden er eerst niet in maar ik mocht  het  na veel discussie proberen. Ze fietsen eerst met mij mee en toen  ze   na  2 kilometer  zagen dat ik wel ging redden lieten ze mij met rust. He is wel zwaar maar sommige wedstrijden van 5 kilometer vind ik zwaarder dan  de 10 kilometer tijdens de singelloop. Je wordt aangemoedigd door de mensen aan de kant en je loopt van het ene feestje naar het andere. Als je eenmaal de Haltstraat oploopt richting markt weet je dat je het hebt gered.



Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag