handoekenchallenge, sponzentikkertje en smoothies proeven

 de kinderen zaten op een warme zomerdag  filmpjes te kijken. Ook een filmpje van  mensen die  bij een zwembad zo snel mogelijk hun handdoek neerlegden. Natuurlijk  best asociaal om  om zes uur je handdoek neer te leggen om er om 10 uur te gaan zonnen. Na  het  kijken van een paar van die filmpjes  kreeg ik een formidabel idee. de kleintjes wilden graag in de badjes spelen. Ik deelde de kinderen in twee teams. De kinderen van Suzanne en Wendy waren er ook dus dat kwam goed uit. De opdracht luidde:



Pak zwembadjes leg ze  in de  tuin  en ga ze oppompen. De pomp ligt ook in de schuur. Als je dat gedaan hebt  ga je  met emmers  de badjes vullen en daarna  haal je 4 ligbedden uit de  schuur. Die klap je uit. Dan haal je voor ieder  ligbed een handdoek en het  team dat het eerste op de ligbedden ligt  heeft gewonnen. Het was een leuk spel. De kinderen waren een uur fanatiek bezig en dan heb je wat:  de kleintjes konden in de badjes spelen en de grote kinderen speelden gezellig mee.

Ondertussen had ik bij de Appie allerlei smoothies laten halen. 


Ik blinddoekte de kinderen en liet  ze  de  smoothies proeven. Degene  die ze het lekkerst vonden kregen ze te drinken


Tot slot gingen we nog het  sponzenspel doen. Ik had  een paar emmers water gepakt en sponzen. ze moesten elkaar met  sponzen aftikken.  Later werd  het  met  sponzen gooien en toen kwamen de bekers  eraan te pas en toen zaten ze  elkaar achterna met  de emmer. 


In ieder geval was het een middag  lachen  gieren brullen..

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag