Leiding bij scouting Erasmus

Sinds 1990 ben ik lid van Scouting Nederland. Ik begon bij de midddagkabouters.  Dat was in het begin wel leuk maar na een jaar gingen er een paar mensen van de leiding weg en werd er een jong meisje teamhoofd. Toen werd het er niet beter op en ze wilde mij weghebben. Gelukkig was er bij de ochtend kabouters een vrouw die wilde weten wat ik wel kon.Ik begon met meekijken en koffie zetten maar langzamerhand ging ik steeds meer dingen doen. Ik ontfermde me over kinderen die ik hielp tegen pesters of ik bracht kinderen naar huis. Ik organiseerde sportdagen en activiteiten met muziek.


Na een paar jaar stopte deze geweldige vrouw. Maar ik kon haar altijd bellen.  Dingen die ik van haar geleerd heb gebruik ik nog steeds. 


Haar gevleugelde uitspraak en (die van haar man) was: Je hebt pas een beperking als je er zelf last van hebt.

Helaas is ze veel te vroeg gestorven. Ze werd slechts 52 jaar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag