wokstamppot met spitskool, ananas eb seroendeng

 

  • 1.5 kilo kruimige aardappelen
  • 1 eetlepel olie
  • 1 snufje zout
  • 1 snufje peper
  • de wok
  • de pureestamper
 Ik schilde de aardappelen en sneed ze in stukken om ze 20 minuten te koken. Ondertussen sneed ik  de ui in halve ringen.
Toen zette ik de wok op het vuur.  De ui  ging er minuutje in. Daarna deed ik er vlees bij. Ik had nog nasivlees en dat kon mooi op. Ik bakte ze in 3 minuten mee. Toen voegde ik de spitskool toe en bakte in 5-6 min. beetgaar. Ondertussen gooide ik de ananasblokjes in de zeef en ving het sap op. De ananasstukjes schepte ik door de spitskool
Inmiddels waren de aardappelen gaar. Ik gooide ze af maar ik  deed wat kookvocht in een kopje Ik stampte de aardappelen met de ananassiroop en het kookvocht tot een smeuïge puree. De puree ging door de spitskool in de wok. Ik zet altijd  het zout op tafel om omdat Carla en ik niet evenveel zout op ons eten willen.Ik schepte de wokstamppot op de borden en bestrooide hem met de seroendeng.
Zo zette ik in 4 stappen een lekkere Wokstamppot met spitskool, ananas en seroendeng op tafel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag