donkey

  Je   kent hem  wel  Donkey, de ezel van Shrek. Hij vergezelt Shrek de  hele film door en hij is gewoon erg grappig.

In de  film wordt hij ingesproken  door Eddy Murphy.

 


Shrek vindt  hem irritant maar  er zit geen kwaad in.  Hij is  nogal onwetend maar hij houdt  niet  van gevaar.

In de eerste   film is  hij ontsnapt en sluit  hij zich bij Shrek aan. Hij gaat waar Shrek ook  heen gaat.Samen  gaan ze  Prinses Fiona  redden.

In de tweede  film  worden Fiona, Shrek en  hij betoverd en  Donkey verandert in een wit paard. Hij is uiteindelijk ongelukkig en  hij is  aan het einde  van de  film blij dat hij weer zichzelf is. Aan het einde  van de  film heeft  draak 5 kinderen van  Donkey



In de derde  film wil Donkey  een goede vader zijn. Maar hij gaat  Shrek helpen en door een fout  veranderen hij en de  gelaarsde kat  van gedaante. Gelukkig verbreekt Merlijn  aan het eind van de  film de betovering.

In de  vierde  film  wordt  Donkey weer betoverd. Hij wordt teruggezet in de  tijd en  in die  tijd  kennen  Donkey en Shrek elkaar niet . Hij moet de kar  van  Repelsteeltje trekken.Hij is net al veel figuren van voor Shrek .Gelukkig  kan Shrek hem overtuigen dat ze vrienden zijn en  samen verslaan ze  Repelsteeltje.



Ik vind  Donkey de  leukste figuur uit  Shrek. Niet  alleen omdat de  rol zo leuk is maar de ezel is sowieso mijn lievelingsdier. Ik  heb een hele ezelverzameling  in mijn kast staan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag