nk masters 2022


Eind mei heb ik meegedaan aan de NK Masters in Harderwijk. Het was een zeer gastvrije vereniging. Er werd goed voor de atleten gezorgd. De wedstrijd duurde 3 dagen maar ik mocht me op zaterdag melden voor de 1500 meter. De 1500 meter ging echt heel goed. Het weer was precies goed en het was een fijne baan om op te lopen. Het ritme was meteen erg lekker en ik kon dat vasthouden. Ik zag bij de kilometer iets meer dan 6 minuten staan. Ik heb het volgende rondje in hetzelfde tempo gedaan en de laatste 100 meter kon ik nog flink versnellen en kwam met een tijd binnen van 9 minuut 28. Dat was meer dan een minuut beter dan de wedstrijd in Apeldoorn. Het was goed voor een hele mooie 2e plaats. De scheidsrechter prees mij de hemel in.
 
Die avond hebben Carla en ik een hotel geboekt in de buurt zodat ik me goed kon voorbereiden op dag 2. 
We aten daar een heerlijk diner met asperges. Omdat ik de volgende dag ook nog wedstrijd had durfde ik een compleet aspergemenu niet aan. Toen hebben we tv gekeken , een rondje geredenen Pukkie uitgelaten. De volgende dag aten we een goed ontbijt. Er waren ook pancakes.

Toen ging ik naar de baan voor de tweede dag. Die begon met een 800 meter. Het weer was omgeslagen en het was maar 11 graden met regen. Ik had besloten de 800 meter in ieder geval te lopen, ik wist dat ik dat sowieso kon in deze omstandigheden. Het was niet mijn beste wedstrijd, de baan was glad omdat hij nat was. Dan loop ik automatisch voorzichtiger en niet helemaal voluit. Toch was tijd ook deze race een stuk beter dan in Apeldoorn. Hij was 4,51 en goed voor een derde plaats. De 5000 meter heb ik niet meer gedaan want het bleef nat en koud. Onder deze omstandigheden kan ik onmogelijk een 5000 meter lopen en kan ik beter mijn krachten sparen. De volgende keer ga ik het weer proberen.
Bovendien was de dag sowieso slecht want Pukkie werd gebeten door een agressief hondje en we mochten naar de EHBO. Daar heeft hij weer veel harten gestolen behalve die van de eigenaresse van het hondje, die wist niet hoe snel ze moest verdwijnen.

Al met al was het een goede wedstrijdweekend en heb ik weer zin gekregen in de wedstrijden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag