Kaaienloop

 Op 7 mei was het de afsluiting van de opstapgroep 2022. Dan gaan alle deelnemers de Kaaienloop lopen. We moesten er om half 6 zijn om onze nummers op te halen en om warm te lopen. De opstapgroep stond vooraan bij de start maar dat is voor mij niet prettig dus ik mocht gewoon achteraan starten. Achteraan sta je rustig en heb je niet zo´n last van  geduw met  een kans op vallen.


Ik kon me  ook goed concentreren op de start en kon goed starten. Net na de eerste bocht had ik de eersten al ingehaald. Er fietste een man  het eerste stukje met mij mee die mij moed insprak. Ik kende hem van de Koningsloop 3 jaar geleden. Ik had het toen heel zwaar, ik had  toen serieuze gezondheidsproblemen en kon de wedstrijd bijna niet uitlopen terwijl ik de vijf kilometer  altijd zonder moeite deed.

Toen die gezondheidsproblemen voorbij waren kwam de pandemie en kon ik niet trainen.Het was niet goed voor mijn sport en ik toen deed geen wedstrijden meer. De Kaaienloop was dus mijn eerste wegwedstrijd sinds ruim 3 jaar. 



Ik heb echt veel geleerd van de opstapgroep. Ik loop nu lichtvoetiger zodat ik minder snel kramp krijg. Ik heb het genieten van het lopen ook weer teruggekregen dus ik liep op een fijne  manier  mijn wedstrijd. De eerste ronde  liep ik in 20 minuten. Ik heb er 37 minuten over gedaan dus de tweede ronde was  flink wat sneller. Toen ik het park inliep stonden mijn collega en  Janneke mij aan te moedigen. Janneke liep  nog een stukje met mij mee. Ik was blij dat ik bij de finish was. Na een paar minuten zitten was de ergste vermoeidheid gezakt en kon ik nagenieten van mijn loopwedstrijd.

Ik weet dat ik wel sneller kan en daar ga ik ook aan werken. Ik wil in januari weer in de opstapgroep en dan aan snelheid gaan werken


Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag