handelingsplannen

Ik kreeg de vraag: Doen onderwijsassisten ook hsndelingsplannen.

In mijn geval wel.Ik ben toendertijd aangenomen voor de kleuterhandelingsplannen. Dat waren plannen voor taal, rekenen , plus en motoriek. Ik nam de kinderen mee en hielp ze met de dingen waar ze moeite mee hadden. De ene keer was dat een spelletje, de andere keer maakten we een werkblad of las ik een verhaaltje voor. 
Bij de plusplannen leerde ik de kinderen over de ruimte, las ik een mini informatieboekje voor en deed de opdrachten of nam op een speelse manier de actualiteit door. Ik had er vooral de eerste tien jaar op mijn school echt een weektaak aan. 
De leerkracht maakte de plannen en ik voerse ze uit. Ik evalueerde ze ook en met de leerkracht schreef ik de evaluatie. Die ging naar de IB-er.  
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag