ad pep

Ik sprak iemand die de AD PEP heeft gedaan op het HAN in Nijmegen.
Zo ziet haar werk er nu uit.
Op dinsdagochtend draait ze eerst de voorschoolse opvang en brengt de kinderen naar school. Dan gaat ze in de school werken.
Om 9.00 uur ondersteunt ze taal in groep 3. Ze oefent dan met groepjes kinderen bijvoorbeeld de automatisering van letters, maar werk ttegelijkertijd aan hun zelfvertrouwen. Bij een jongentje loopt het niet zo lekker op school. Op de bso ziet ze dat hij gefrustreerd raakt als andere kinderen sneller klaar zijn met iets. Ze bespreekt dit  met zijn moeder  en  de leerkracht. Ze letten nu samen extra op dat hij succeservaringen krijgt en passen het aanbod en tempo aan zodat hij meer rust en tijd krijgt. De korte lijntjes en het samen plannen maken vindt ze echt geweldig aan het werk.

In de opleiding wordt veel aandacht besteed aan didactiek en het zelfstandig ontwerpen, uitvoeren en evalueren van een leeractiviteit. Hierdoor kan ze nu de kinderen op het leerplein begeleiden bij verwerkingsopdrachten terwijl de leerkracht extra instructie geeft aan kinderen die meer uitdaging nodig hebben.
Ze vertelde ook dat er de laatste tijd ruw werd  gespeeld door kinderen in de middenbouw tijdens school en ook op de bso. Veel kinderen vonden dat vervelend. Samen met de kinderen heeft ze regels opgesteld en afspraken gemaakt die nu ook tijdens de schoolpauzes gelden. Daarnaast bespreekt ze nu met een groepje kinderen twee keer per week voor de pauze wat ze buiten gaan doen en met wie ze gaan spelen. Ook oefenen ze in de klas met drama-activiteiten hoe je anderen vraagt om mee te spelen en hoe je aangeeft dat je een spel niet leuk vindt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag