zoete aardappelhutspot met gehaktballetjes

Ik ging een hutspot maken van zoete aardappelen.

Dit had ik nodig:
1 kg zoete aardappel
1 kg hutspotgroenten
50 g ongezouten roomboter
1 schaal rundergehaktballetjes
20 g selderij
1 runderbouillontablet
300 ml kokend water
1 el bloem

Eerst zette ik een pan water op en schilde de aardappels en sneed ze in stukken. Ik deed ze met de hutspotgroenten in de pan.

Toen ging ik de balletjes bakken.

Ik loste dr bouillontabet op in heet water

Ik haalde de balletjes uit de pan deed de bliem in het bakvet. Ik roerde de blorm aan met de bouillon en deed de balletjes er weer in.

Toen waren de aardappels en de groenten klaar..ik stampte ze met de pureestamper en deed de selderij er doorheen.

Het was lekker!

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag