ratatouillesoep


Een paar weken geleden maakte ik met de kinderen vegetarische ratatouille. Dit gerecht at ik voor het eerst in Frankrijk . Vandaag maakte ik er met de kinderen soep van. Dat leek me leuk om eens te proberen en het bleek ook nog eens super lekker!

Ratatouille betekent allegaartje
We hadden de animatiefilm  Ratatouille gekeken en toen kwamen we op het idee. Ratatouille betekent letterlijk: allegaartje en dat is eigenlijk ook precies wat dit gerecht is. Een allegaartje van verschillende groente, op smaak gemaakt met Provençaalse kruiden.

Provencaalse kruiden
Provençaalse kruiden kun je tegenwoordig gewoon in een potje in de supermarkt kopen. In mijn ratatouille recept leg ik je uit hoe je de Provencaalse kruidenmix zelf kunt maken.

Aubergine, tomaat en paprika
De 3 klassieke ratatouille groenten zijn aubergine, tomaat en paprika. De kinderen wilde ook courgette , dus die hebben we ook aan het recept toegevoegd.

Van de aubergine hebben we  croutons gemaakt. Dat deden kinderen door er blokjes van te snijden
 

Makkelijke soep
Deze soep is super makkelijk om te maken. De groente grillden we in de oven. Daarna deden we de groente in de pan en deze pureerde  we dan.  We moesten wel even wachten tot de groente klaar waren in de oven. 
We deden er een groentebouillon bij en klaar was de soep. Hij was heerlijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag