het begin van een studie
Als je een opleiding volgt, heb je ook begeleiding nodig. Dat gaat via Skype. Het gaat dan over de voortgang van de studie en de stage.
Ik had al veel dingen gedaan.
Voor burgerschap had ik 6 opdrachten gemaakt. Een paar waren mislukt dus die moesten opnieuw.
De opdrachten dingen over politiek( debat en een partij uitzoeken) mens en arbeid ( een vakbond en een collega verder helpen) en ik moest een huis kopen en een vliegreis naar exotische gebieden boeken.(die was interessant)
Voor loopbaan had ik een inleidingspraatje gemaakt en een pop en een pap gemaakt en de studiewijzer.
Ik had een stageplaats gevonden
Voor communicatie gelezen over signaleren, observeren en evalueren geleerd en ik heb er vragen over gemaakt. Ik keek ook een filmpje en las een artikel die dit vak inleidde.
Voor pedagogiek las ik over de ontwikkelingstheorieen en pedagogen en keek er een filmpje over. Ik maakte er vragen en een casus over en ging de kennis drillen met de kennistrainer.Maar ik keer eerst een filmpje en las me in over het vak.
Voor zorg en verzorging leerde ik over anatomie, pathalogie en fysiologie en basiskennis medicijnen. Ik maakte er vragen en casussen over.Ik las een beleidsplan en ik dacht na waar ik mee te maken had. Ook bestelde ik mijn boeken.
Voor spel las ik over spelactiviteiten en ik keek er een filmpje over. Hierna maakte ik de vragen.Ik maakte ook een activiteitenlijstje
Bij ehbo keek ik eerst de ehbo filmpjes en ik las het eerste deel van het boekje door. Toen maakte ik de vragen en oefende met de kennistrainer.
Mijn eerste stageboek ging over observeren, een activiteit op een veilige manier uitvoeren, kinderen verzorgen volgens de protocollen,3 activiteiten uitvoeren rondom een voorleesboek en het boek voorlezen. stimuleren dat de kinderen gezond eten, een plan maken om het gedrag van een kind te veranderen. Ik had de opdrachten goed gemaakt en ik kreeg er een goed voor.
Bij professioneel werken moest ik een artikel over opvoedvaardigheden lezen en daar vragen over maken. Toen leerde ik over de geschiedenis van welzijn, visies en werkvelden. We hadden het over pedagogen en pedagogische vernieuwingen. Ik maakte de vragen en de toets. Ik haalde een 6+
bij kwaliteitszorg deed ik niet meer dan rondkijken in de leeromgeving.
Toen kwam ik bij rekenen. Dat is echt heel leuk. Ik downloadde Beter rekenen en kocht oefenboeken zodat ok het rekenen kon trainen. De onderwerpen die ik maakte waren:getallen. Ik maakte een sudoku en oefende met de sommen. bijv. 999: schrijf in letters. Decimale breuken bijv 1/4 = 0,25 = 1:4. Ik volgde er hoorcolleges over en oefende veel sommen. Ook leerde ik wat grootheden en eenheden waren bijv cm en tijd.
Bij nederlands heb ik rondgekeken in de module
Bij computeressentials leerde ik alles over hardware en software. Ik maakte de toets en haalde een 9 en een 7.7.
Bij internetessentals leerde in de beginselen van het internet, over wat internet is en waar je het voor gebruikt.
Ik ging kennismaken met word
En kennismaken met excel
Bij engels maakte ik de hoofdstukken introducion, my relatives en at school. Ik volgde hoorcolleges en startte met Duolingo. Iedere dag doe ik 3 lesjes.
Bij gesprekstechnieken heb ik een opstel gemaakt over een gesprek dat niet lekker liep. Ik kon me dat gesprek nog goed voor de geest halen en ik heb er gelukkig mee gedaan wat het b este was voor mij.
Bij zorg laarde ik over de ontwikkeling van het kind en de problemen die daarbij komen kijken. Zo bekeek ik verschillende volgsystemen, keek filmpjes over lichamelijke en psychische /emotionele stoornissen bij kinderen en leerde over de taalontwikkeling. Ik maakte de vragen en de opdrachten die daarbij hoorde en drilde de kennis die daarbij hoorde.
Bij het vak activiteiteitenbegeleiding leerde ik mindmappen. Ik keek filmpjes over spelen en leren en over verschillende stromingen binnen de didactiek.. Ik las over didactiek en maakte de vragen.
Bij kinderopvang als onderneming keek ik rond op de site van KDV Dikkertje Dap, keek rond op de website studiemeesters, Ik keek filmpjes over een medisch kinderdagverblijf, las en maakte vragen over mediawijsheid, las over visie en beleid, maakte daar de vragen over en leerde war vierogenprincipe was. las over zorgstructuur en maakte daar de oefeningen over en natuurlijk drilde ik mijn kennis met de kennistrainer.
Kortom, ik heb van deze onlineschool als veel meer geleerd als op het baroniecollege o.i.d. Onderwijs waar ik veel moet luisteren ik niks voor mij, ik maak het liever zelfstandig, dan onthoud ik wat ik gedaan heb veel beter en ik kan alles gemakkelijker terugkijken of lezen. Ik ben ook er tevreden over de LOI.
In het begin was het voor mij erg zoeken maar nu ik het een beetje door ga krijgen boek ik vooruitgang en helpen ze mij als ik erom vraag.
Reacties
Een reactie posten