het begin van een studie

Als je een opleiding volgt, heb je ook begeleiding nodig. Dat gaat via Skype. Het gaat dan over de voortgang van de studie en de stage. Ik had al veel dingen gedaan. 

Voor burgerschap had ik 6 opdrachten gemaakt. Een paar waren mislukt dus die moesten opnieuw. De opdrachten dingen over politiek( debat en een partij uitzoeken) mens en arbeid ( een vakbond en een collega verder helpen) en ik moest een huis kopen en een vliegreis naar exotische gebieden boeken.(die was interessant) 
Voor loopbaan had ik een inleidingspraatje gemaakt en een pop en een pap gemaakt en de studiewijzer. 
Ik had een stageplaats gevonden 
Voor communicatie gelezen over signaleren, observeren en evalueren geleerd en ik heb er vragen over gemaakt. Ik keek ook een filmpje en las een artikel die dit vak inleidde. 
Voor pedagogiek las ik over de ontwikkelingstheorieen en pedagogen en keek er een filmpje over. Ik maakte er vragen en een casus over en ging de kennis drillen met de kennistrainer.Maar ik keer eerst een filmpje en las me in over het vak. 
Voor zorg en verzorging leerde ik over anatomie, pathalogie en fysiologie en basiskennis medicijnen. Ik maakte er vragen en casussen over.Ik las een beleidsplan en ik dacht na waar ik mee te maken had. Ook bestelde ik mijn boeken. 
Voor spel las ik over spelactiviteiten en ik keek er een filmpje over. Hierna maakte ik de vragen.Ik maakte ook een activiteitenlijstje 
Bij ehbo keek ik eerst de ehbo filmpjes en ik las het eerste deel van het boekje door. Toen maakte ik de vragen en oefende met de kennistrainer.
 Mijn eerste stageboek ging over observeren, een activiteit op een veilige manier uitvoeren, kinderen verzorgen volgens de protocollen,3 activiteiten uitvoeren rondom een voorleesboek en het boek voorlezen. stimuleren dat de kinderen gezond eten, een plan maken om het gedrag van een kind te veranderen. Ik had de opdrachten goed gemaakt en ik kreeg er een goed voor. 
Bij professioneel werken moest ik een artikel over opvoedvaardigheden lezen en daar vragen over maken. Toen leerde ik over de geschiedenis van welzijn, visies en werkvelden. We hadden het over pedagogen en pedagogische vernieuwingen. Ik maakte de vragen en de toets. Ik haalde een 6+ 
bij kwaliteitszorg deed ik niet meer dan rondkijken in de leeromgeving. 
Toen kwam ik bij rekenen. Dat is echt heel leuk. Ik downloadde Beter rekenen en kocht oefenboeken zodat ok het rekenen kon trainen. De onderwerpen die ik maakte waren:getallen. Ik maakte een sudoku en oefende met de sommen. bijv. 999: schrijf in letters. Decimale breuken bijv 1/4 = 0,25 = 1:4. Ik volgde er hoorcolleges over en oefende veel sommen. Ook leerde ik wat grootheden en eenheden waren bijv cm en tijd. 
Bij nederlands heb ik rondgekeken in de module 
Bij computeressentials leerde ik alles over hardware en software. Ik maakte de toets en haalde een 9 en een 7.7.
 Bij internetessentals leerde in de beginselen van het internet, over wat internet is en waar je het voor gebruikt. 
Ik ging kennismaken met word 
En kennismaken met excel 
Bij engels maakte ik de hoofdstukken introducion, my relatives en at school. Ik volgde hoorcolleges en startte met Duolingo. Iedere dag doe ik 3 lesjes. 
Bij gesprekstechnieken heb ik een opstel gemaakt over een gesprek dat niet lekker liep. Ik kon me dat gesprek nog goed voor de geest halen en ik heb er gelukkig mee gedaan wat het b este was voor mij.
Bij  zorg laarde ik over de ontwikkeling van het  kind en de problemen die daarbij komen kijken. Zo  bekeek ik verschillende  volgsystemen, keek filmpjes over  lichamelijke en  psychische /emotionele stoornissen bij kinderen en leerde over de taalontwikkeling. Ik maakte de vragen en de opdrachten die daarbij hoorde en drilde de kennis die daarbij hoorde.
Bij het  vak activiteiteitenbegeleiding leerde ik  mindmappen. Ik keek filmpjes over spelen en leren en over  verschillende stromingen binnen de didactiek.. Ik las over  didactiek en maakte de vragen.
Bij kinderopvang als onderneming keek ik rond op de  site van KDV Dikkertje Dap, keek rond op de website studiemeesters, Ik  keek filmpjes over een medisch kinderdagverblijf, las en maakte  vragen over mediawijsheid, las over  visie en beleid, maakte daar de vragen over en  leerde war vierogenprincipe was. las over zorgstructuur en maakte daar de oefeningen over en natuurlijk drilde ik mijn kennis met de  kennistrainer.

Kortom, ik heb van deze onlineschool als veel meer geleerd als op  het  baroniecollege o.i.d. Onderwijs waar ik veel moet luisteren ik niks voor mij, ik maak het  liever zelfstandig, dan onthoud ik wat ik gedaan heb veel beter en ik kan alles  gemakkelijker terugkijken of lezen. Ik ben ook er tevreden over de LOI.
In het  begin was het voor mij erg zoeken maar nu ik het een beetje door ga krijgen  boek ik vooruitgang en helpen ze mij als ik erom vraag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag