Romige pasta met zalm

 Vandaag aten we  romige pasta met zalm.


Dit  had ik nodig:

Ik begon met  de rode ui te pellen en te snipperen. De spruitjes maakte ik schoon en  sneed ik in stukjes. ik haalde  het vel van de zalm en sneed  die ook in stukjes. De knoflook zit in  poedervorm in een potje en  voor de citroensap zat ook  in een  flesje.

De linguine-pasta kookte ik met een beetje zout.

Toen   fruitte in  de ui in de olie. Ik gebruikte hiervoor een  diepe  man want het zou een eenpansgerecht worden. Ik gooide  er de  knoflookpoeder en de  basillicum erbij.   Toen voegde ik de zalm toe en bakte het  heel even mee.


Toen schepte ik de zalm uit de pan en deed het in een schaaltje.  Het was tijd om de spruitjes te bakken. Er moest  wat olie bij, anders lukte het niet.  Toen  ging ik de  spinazie erdoorheen bakken. Toen hij helemaal geslonken was deed ik er de kookroom en het citroensap doorheen en liet het koken. Ik die tijd kon ik de pasta afgieten en die met  de zalm in de pan gooien. Ik roerde alles  door elkaar en liet het tot slot nog 2 minuten bakken.




Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag