NK masters indoor

 Afgelopen  weekend heb ik meegedaan aan het NK Masters Indoor in Apeldoorn.


 Ik  kwam daar uit op de  800, 3000 en de 1500 meter.

Ik vertel jullie hoe zo´n wedstrijd gaat. Ik moest om  11.55 uur  de 800 meter lopen. Het is de regel op een NK dat je  anderhalf uur voor je eerste nummer aanwezig bent. Daarom zaten wij al om  kwart voor 9 in de auto richting Apeldoorn.

Toen we daar waren ging ik me aanmelden, een kopje koffie drinken want op koffie loop ik lekker. Na de koffie ging ik me wedstrijdklaar maken dus  ben ik in gaan lopen,oefeningen gaan doen en kennis gaan maken met de mensen die tegen mij liepen.

Een kwartier voor de wedstrijd ga je een callroom in. Je  moet je aanmelden, je kleding en schoenen worden gecontroleerd ,je krijgt een sensor onder je startnummer en je mag water drinken.  Hierna liepen we naar de baan. 

Om 11,55 uur precies was de start.  De 800 ging niet zo goed bij mij. Ik was op de lijn gestapt en dat mag niet. Het was erg zwaar want de lucht was droog en het was ontzettend warm binnen. 

Na de wedstrijd aten we onze broodjes en gingen we het gebouw uit, iets anders doen. Ik moest kwart voor vijf wachten en dat is  erg lang.

Om 4 uur waren we  weer terug om in  te lopen en de verdere voorbereiding.

Om 16.55 was de start van de 3000 meter. Ik mocht aan de binnenkant starten en de eerste kilometer liep ik in 5.24 minuten. Dat was  wat snel  dus minderde ik vaart. Ik moest 2x op de rem omdat er iemand met een polsstok op de baan stond en er viel iemand. De laatste 2 ronden waren het zwaarst want ik dacht dat ik er  al was maar toen moest ik nog door. Toen moest is echt vechten om op mijn benen te blijven staan. Ze begonnen helemaal te trillen en ik had het gevoel dat ik er doorheen zou zakken. Maar toen ik de laatste bocht in ging wist ik dat ik het uit zou lopen. Ik moest na de finish echt even gaan liggen om  te ontspannen. Ik heb een goede conditie en had binnen de 100 tellen dat ik op de grond lag mijn ademhaling weer onder controle en mijn  hartslag was ook weer snel normaal.

Het was voor mij echt een verrassing dat ik 2e was geworden en was echt blij met die plaats. Het voelde als een overwinning.

Na de huldiging gingen we naar een hotel. Daar gingen we slapen en eten.





De volgende dag moesten we er weer om kwart voor 12 zijn. Er hadden zich veel mensen afgemeld voor die 1500 meter dus we waren met zijn achten over. Deze  wedstrijd liep ik het lekkerste, ontspannen wel kreeg ik hoofdpijn door de warmte maar dat kon ik wel handelen. Ik  liep ook hier naar een 2e plaats

Na deze wedstrijd was ik niet zo extreem moe als de  dag tevoren maar ik was ook niet zo diep gegaan.








Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag