pop

In het begin van mijn studie had ik een interview over wat ik wilde. Ik heb het teruggezocht.
Ze vroegen welke opleidingen ik had gevolgd. Dit zijn ze:
Havo-1982-1989
MDGO AW 1989-1992
opleiding ziekenzorg 1992-1993
opleiding voedingsassistente-1993
SPW3 2000-2002
SPW4 onderwijsassistente-2004-2005
Pilot leraarondersteuner-2006-2007
MBO+ leraarondersteuner-2013-2014
Opleidng jeugdtrainer atkletiek-2019
Reanimatie 2022
Nijntje bewegingsprogramma. 2022


Welke boeken, tijdschriften, websites lees ik om op de hoogte te blijven van de actuele ontwikkelingen in de branche waarin nu een mbo-opleiding volg?
het jonge kind
Verder kijk ik de actualiteiten  op internet over de laatste ontwikkelingen
Ik kijk  op websites over de kinderopvang
Ik lees activiteitenboeken voor leuke kinderactivititeiten.

Welke functies heb ik tot op heden bekleed? Hoelang heb ik deze functies bekleed?
     Ik ben eerst stagiaire geweest in de kinderopvang op een babygroep
Toen heb ik in een bejaardehuis gewerkt als  voedingassistente en fysiotherapieassistente.
toen heb ik een paar jaar niet betaald gewerkt want ik werd 1`00% afgekeurd.
In 2002 ben ik begonnen op de test en trainingafdeling van een WSW bedrijf.
In 2003 ben ik weer aan het werk gegaan als onderwijsassistente en nu wil ik deze opleiding doen omdat ik graag met peuters en op de BSO wil werken naast mijn baan als onderwijsassistente.


Waar ben ik het meest succesvol in geweest en waarom? 
Ik ben al 20 onderwijsassistente en ik heb een paar jaar geledrn de peuters ontdekt.  Werken met kinderen ligt mij wel.

Wat zijn drie sterke en drie zwakke punten van mezelf? 
Mijn  goede eigenschappen zijn Geduld,betrouwbaarheid en betrokkenheid.
mijn zwakke punten zijn: afwachtend/onzekerheid, gesloten heid/veel op mezelf en dwepend, ik  ben te fanatiek met iets bezig.

Waarom heb ikvoor deze opleiding gekozen?
Ik heb voor deze opleiding gekozen omdat er steeds meer IKC's komen en mij lijkt het leuk om een combi te maken van onderwijsassistente , peuterleidster en groepsleidster van een (sport of thema)BSO.

Waarom heb ik voor de LOI gekozen?
Ik kan mijn studie zelfstandig en op mijn eigen tempo doen
Hoe ziet mijn ideale carrière er over vijf jaar uit?
Over 5 jaar werk ik nog steeds als onderwijsassistente maar ik  werk dan ook in de kinderopvang. Misschien doe ik dan weer eenstudie op HBO niveau ook via de LOI.

Wat vind ik belangrijk in uw (toekomstige) werk?
Dat ik gelukkig en goed ben in mijn werk


Welke doelstellingen  stel ik rondom mijn persoonlijke ontwikkelingen?
1.meer daadkracht uitstralen
2.Proberen niet vasthouden aan een ding out of the box durven te denken en handelen.
3.Gebruik maken van mijn denkvermogen en dat ook uit durven te dragen. Dat kan goede dingen opleveren.

Welke doelstellingen stel ik rondom het ontwikkelen van vaardigheden?
1.Iets minder introvert zijn naar collega's
2.Practische dingen zoals voorbereiden van een activiteit of  dingen zoals luiers verschonen goed te leren. Ik ben erg onhandig en ik wil dit leren dmv stappenplannetjes

Welke doelstellingen  stel ik rondom het succesvol afronden van deze opleiding?
1Ik kan een peutergroep of BSO groep leiden.
2Ik kan kinderen dingen bijbrengen bijv. een puzzel maken, op hun stoel blijven zitten of sociaal met elkaar omgaan.
Wat ik toen allemaal heb gezegd klopt nog steeds.Ik heb alleen de opleidingen een beetje aangepast.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag