kinderen met syndroom van down

In mijn allereerste stagejaar begeleidde ik 3 kinderen met het syndroom van down.
Een kind leerde ik lezen met pictogrammenen.
Twee kinderen waren pas op school en die moest ik wegwijs maken bij de kleuters. Dan ging ik met hen werken en ging ik woorden te benoemen en aan te wijzen. Ook leerde ik hen wat wel en niet mocht. Deze kinderen konden in het begin van het schooljaar nog niet praten.een van de twee jongens las ik iedere dag voor en ik deed er een werkje mee. Aan het einde van hen schooljaar was bij hem het praten een beetje op gang gekomen. Bij het andere kind ging het moeilijker. 
Hem bleef ik woordjes benoemen en ik speelde met hem mee. Na een jaar was zijn passieve woordenschat wel gegroeid.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag