eat a tomato-challange

Een spelletje om kinderen dingen te leren eten.
Er waren 2 vriendinnetjes bij Lucia thuis aan het spelen. Ik was aan het oppassen.
Op een gegeven moment vroeg ik of er iemand een tomaat lustte. De 2 meiden zeiden dat ze het niet eens durfden te proeven.ik zei: wat een boer niet kent eeet hij niet. 
Lucia had een idee:wie van jullie het eerst de tomaat opgegeten heeft, heeft gewonnen. Een van de meiden nam het serieus en probeerde hem op te eten. Ze vond hem echt heel vies. Ze kwam tot de helft.Het andere meisje begon ook te eten maar ze vond hem eigenlijk helemaal niet zo vies. Ze vond de binnenkant er heel vies uitzien.Daarim wilde ze hem niet meer verder opeten. Toen ik een  snoeptomaatje gaf at ze die wel op. Die vond ze zelfs lekker! Zo zie je maar, soms kun je dingen leren eten.



Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag