combinetieklas

 

Ik heb vorig jaar een paar keer geholpen als onderwijsassistente is een combinatieklas. Het was een  groep 5-6.

Zo zag de  vrijdag er uit.

Groep 6 begon die  dag met gym  en ik bleef in de klas. Groep 5 kreeg estafette. De leerkracht hielpeen groepje kinderen en ik hielp ik een groepje kinderen. 

Hierna kregen de kinderen een schrijfles en daar liep ik ook rond om te helpen.

Toen werd het omgedraaid en brachten we groep 5 naar d egym en namen we groep 6 weer mee terug.

In de  klas deden  we met groep 6 hetzelfde, ze kregen estafette en schrijven.


Na deze lessen gingen de kinderen lekker buiten spelenen toen ze  weer binnen waren kregen ze een rekenles.

Groep 5 kreeg uitleg over vermenigvuldigen terwijl groep 6 het opwarmertje maakte en de eigen leerdoelen.

Na de uitleg van groep 5 was groep 6 aan de beurt. Groep 5  ging de sommen maken. Ik  liep rond en hiepl als de kinderen vragen  hadden.

Toe volgde weer een leesles. ze luisterden eerst samen naar het verhaal en toen kreeg  groep 5 een korte instructie waarna ze aan het werk konden. Groep 6 las een boek. Na de instructie van groep 5  kreeg groep 6 de korte instructie waarna ze  aan het werk konden. 


Na de leesles  kreeg de hele klas biologie.

Na deze les hadden ze pauzen en toen mochten ze lekker buitenspelen/

Terug in de klas  ging iedereen automatiseren met de Snappet. Ik liep weer rond om te  helpen.

Op die school hebben ze de vreedzame school. Dat is een sociaal emotioneel  ontwikkelingsprogramma. Dit deden de kinderen ook met  heel de klas.


Tot slot van de  dag  kregen de kinderen ateliers. Dan krijgen de kinderen allerlei creatieve vakken.

Ik hielp bij het maken  van kerststukjes 



Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag