trappistenklooster Berkel- Enschot.

Als het weer mag wil ik dit eens met Carla doen.
 Dan wil ik  een bezoek aan de Bierbrouwerij de Koningshoeven gelegen op het terrein van de Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven brengen. De brouwerij is één van de acht Trappistenbrouwerijen ter wereld die het 
Logo “Authentic Trappist Product” mogen voeren.  
Sinds 1884 wordt hier bier gebrouwen. 
Het proeflokaal ligt midden in de prachtige tuinen en is om 12.00 uur open. 
De kloosterwinkel is geopend van 15.00 – 16.45 uur. 


Ik ben een keer met met een  groepje van de Scouting naar Bierbrouwerij de Koningshoeven te Berkel-Enschot geweest. 
 
Na een  kopje koffie te hebben gedronken, zijn we naar de filmzaal gegaan en hebben daar eerst mogen proeven 
van de  bieren van LaTrappe.
Daarna hebben we naar de film gekeken 
over de geschiedenis over het ontstaan van het klooster 
en de reden waarom de paters bier zijn gaan brouwen. 
 
We hebben toen een  rondleiding gekregen van een  gids die ons op een zeer grappige wijze tekst en uitleg gaf over het brouwen van deze bijzondere bieren en hoe ze aan die heerlijke smaak kwam. 
 
Daarna zijn we nog naar de Abdijwinkel gegaan waar we souvenirs en diverse bieren konden kopen. 
 
En vandaar uit zijn we nog even naar het restaurant gegaan waar we nog gezellig hebben  kunnen kletsen.

Carla vindt biertjes proeven wel leuk dus ik denk wel dat het leuk is.
 
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag